Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Tråden her burde i øvrigt nok omdøbes, hvis muligt ;)
Checkede lige Max med VPN. Og f.eks. filmen "Horizon: An American Saga – Chapter 1" kan ses i 4K med Dolby Vision og Dolby Atmos, hvis man er i USA. Men i DK er den kun i HD.

Det er så mærkeligt at de laver den slags begræsninger. For det er jo så ikke rettigheder til filmen som har skylden?
Er det noget så trist, som at de ikke formår at lægge DK teksterne over på 4K udgaven. Kan se det ligner vi har en 25fps version i den danske kontra hvad jeg formoder er 23.976fps på US.
Senest rettet af elcom 26. feb 2025, 12:31, rettet i alt 1 gang.
Mon det er det samme i andre lande.? Det er da underligt at der er forskel.
Det er nok fordi den eneste DK tekst de har, er matchet til 25fps og derfor ikke direkte kompatibel med deres 4K udgave. DK tekst er ikke tilgængelig når man kører den i US app'en, som man ellers nogen gange ser på andre tjenester.
Det lyder underligt når der er tekster på andre Film/Serier i UHD.
elcom skrev: 26. feb 2025, 12:18 Checkede lige Max med VPN. Og f.eks. filmen "Horizon: An American Saga – Chapter 1" kan ses i 4K med Dolby Vision og Dolby Atmos, hvis man er i USA. Men i DK er den kun i HD.

Det er så mærkeligt at de laver den slags begræsninger. For det er jo så ikke rettigheder til filmen som har skylden?
Er det noget så trist, som at de ikke formår at lægge DK teksterne over på 4K udgaven. Kan se det ligner vi har en 25fps version i den danske kontra hvad jeg formoder er 23.976fps på US.
Som jeg lige havde nævnt er det jo netop et problem, at ikke-4K materiale stadig kører med 25 billeder i sekundet på vores Max. Heldigvis bruger jeg kun vores Max når det er strengt nødvendigt...
"The Pitt" fortsætter med at være det mest interessante tv i 2025. Godt nok intenst tv.

Og samtidig vil jeg godt takke MAX for at holde en del af deres nyere 4K-materiale i SDR. Jeg er træt af HDR-serier, hvor det ikke er til at se en fis. Og ja, mit tv er indstillet.
steadi skrev: 17. mar 2025, 07:11 Jeg er træt af HDR-serier, hvor det ikke er til at se en fis.
Så er der noget galt, her er det en forbedring, ikke en forværring.
Radiomanden skrev: 17. mar 2025, 10:29
steadi skrev: 17. mar 2025, 07:11 Jeg er træt af HDR-serier, hvor det ikke er til at se en fis.
Så er der noget galt, her er det en forbedring, ikke en forværring.
Billedet er såmænd krystalklart, blot pænt mørkt. Og også ved brug af diverse billedprofiler.
Ja billedet ændrer sig dynamisk med HDR men det bliver ikke mørkt.
Det der står i min signatur.
@ Radiomanden..Hmm , ja ok , men altså ikke for noget...Men dit tv er et 7 år gammelt LCD med IPS panel. Og ja , det kan modtage et HDR signal , men det er altså ikke ensbetydende med at det bare er en lille smule korrekt , for det er det altså slet ikke...
MVH
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19