Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Pniels
Hej Forum
Er der nogle som ved om man kan få LG 55lw980w til at virke med hbbtv ved at bruge tykland som landekode, og hvis ja, hvordan skal det gøres og hvilke øvrige konsekenser har det?

Mvh Peder
Af lgowner
Pniels skrev:Hej Forum
Er der nogle som ved om man kan få LG 55lw980w til at virke med hbbtv ved at bruge tykland som landekode, og hvis ja, hvordan skal det gøres og hvilke øvrige konsekenser har det?

Mvh Peder
1. på nordiske modeller har du slet ikke Tyskland som valg? har du det? (jeg har ikke uden service menu adgang)
2. du mister standard sortering som er med Danmark i toppen på dvbt
3. optage/live pause muligheden kan muligvis forsvinde på tysk opsætning.
4. når du skifter til ikke nordisk menu setup, mistes danske apps, da Danmark ikke kan vælges som smarttv land.

Har du allerede Tyskland tilgængelig og samtidig Danmark (som jeg ikke mener er muligt under land), så er det nok primært sortering som ændres.
Af lgowner
nu prøvede jeg så at kontakte LG.
deres svar var kort og godt, at de var opmærksom på dette, og de kunne ikke svare på hvornår der kom firmware opdateringer ud som ville aktivere det på vores skærm.

så det bliver nok aldrig gjort, normalt kræver det også en ændring i service menu delen, og hidtil har lg ikke ændret noget her i nogen opdateringer, så måske er det standard at den ændring kun findes ved køb, herfra er der ingen opdatering til aktivering.
Af Pniels
Hej igen

Tak for svar, jeg har også haft kontakt med LG support pr tlf. jeg fik en forklaring om at det måske kom, men LG skal åbenbart betale en licens, hvis de aktivere hbbtv, så man kan vel godt følge dem i, at det ikke bliver aktiveret i en oldgammel tv fra 2011, som de ikke har lovet det var i, samt at det kun er en test fra DR.
DR kunne vel også lægge pres på licens indehaver om at det skal ud til gamle skærme, hvis de skal anvende hbbtv.
Er der nogle som ved lidt om hastigheds forskelle mellem dr.nu LG app og hbbtv hvis det blot skal bruges til at se gamle programmer, synes selv at appen er lidt langsom at komme rundt i, men den rigtig flot lavet.

Mvh Peder
Brugeravatar
Af Krissi
Vil blot følge op med en opdatering. Har kontaktet LG og de tilbyder stadig ikke HbbTv i nogen af deres fjernsyn.