Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kleinstrup
Hej alle.

Har lige fået mit UE46D8005 og er SUPER glad for det!!!! Fik det på proshop i sidste uge til 11.500kr og det var med Galaxy S 5" tap og ikke mindst en ny fjernbetjening som jeg ikke har set i nogen test endnu! Den er også blevet tv'et værdi nu - rigtig flot designet og velfungerende!!

Nåh, nu vil jeg jo gerne have en disk på skærmen og inden jeg investerer vil jeg gerne vide hvilke forhold jeg skal tage hensyn til??

Jeg regner med en 7200rpm USB 3.0 disk eller en SSD 128GB, men er der en max. kapacitet som tv'et kan læse?? Altså kan man godt smide en 2TB disk på??

MVH.

Kleinstrup
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Der er en officiel "begrænsning" på tilsluttede USB-diske fra producenterne, men mange brugere her i forummet har haft held med at få diske større end 1 TB tilsluttet uden problemer. Så jeg tror nu godt du kan finde dig en stor disk, så der er masser af plads.

Det anbefales også af producenterne, at USB-harddisken har en ekstern strømforsyning. Visse brugere har oplevet, at USB-harrdisken glemmer optagelser, hvorefter den skal formateres igen. Det sker tilsyneladende primært ved meget store diske, hvis de ikke har en ekstern strømforsyning. Samtidig skal det dog nævnes, at den Transcend 320 GB uden strømforsyning som jeg tester med her på siden har fungerer problemer på alle producenternes Tv.
Af ClausR-Kbh
Hej Rasmus,
Du oplevede ikke at optagelserne på Transcend-harddisken hakker når de afspilles?

Jeg har dette problem med de to Verbatim Store 'n' Go-harddiske, som jeg har prøvet (begge på 500 GB, 5400 rpm, den ene med USB 2.0 og den anden med 3.0).

Mvh. Claus
Af MortenLauritzen
apropos optagelse på harddisk: Når tv´et kun har én tuner - kan man optage tv-signalet via usb og så bruge web-funktionen eller andet samtidig - eller skal man slavisk have det tv-signal på skærmen, som man vil optage....?
Af ClausR-Kbh
Hej Morten, nej det skulle ikke være noget problem at lave noget andet på skærmen samtidig med at du optager. Du kan bare ikke se en anden tvkanal samtidig.
Af MortenLauritzen
Tak - dejligt at høre ! Synes virkelig at det er et minus, at der kun er én tuner - men det er åbenbart ikke noget Samsung prioriterer...?!
Af Mysen
MortenLauritzen skrev:Tak - dejligt at høre ! Synes virkelig at det er et minus, at der kun er én tuner - men det er åbenbart ikke noget Samsung prioriterer...?!
Eller nogen anden...
Af Juledamen
Jeg har et UE32D5005, og min 1,5 TB HDD virker helt upåklageligt. :)
Af Soegaard
Jeg har 8005 med en samsung 500gb harddisk og det virker ikke.. Når jeg kontakter supporter får jeg at vide at jeg skal opdate tv'et , men det holder en uges tid, så virker det ikke igen
Af tfriis
Hvordan overfører I til de diske I har testet? Fungerer en WIFI gennem TVet, eller skal I unplugge harddisken og smide den i fx computeren for at overføre filer til den?

Mvh. Tfriis.
Af Mysen
Det sidste...
Af tfriis
Det var da en håbløs måde... Så med andre ord skal man kigge efter en HD med indbygget eget wifi - for at slippe for unplugning.
Af Mysen
Du skal kigge efter en NAS, og så kan du bruge dlna delen i tv'et til at afspille fra den. En kabler forbindelse vil her være at foretrække.

Det er dog ikke håbløst i den forstand, at du kan afspille gnidningsfrit for få hundrede kroner. En NAS er noget dyrere, kræver lidt mere viden og en opsætning, og bruger mere strøm. - og så understøtter tv'et ofte ikke det samme den vej som ved USB, hvilket betyder, man skal have fat i en medieboks alligevel.

Jeg bruger en 2,5" HDD med velcro på, og det er på ingen måde lige så nemt som med en NAS, men det virker, og det har været så billigt, at jeg ikke skulle "spørge" om lov.
Af Brian N
Hvor lang tids optagelse kan der være på eks. 500GB (sony KDL-nx723

Gemmer de forskellige TV i standard format, eller bruger eks sony deres eget, således at optagelse ikke kan flyttes til samsung i soveværelset?

Og er USB 2.0 for langsomt eller skal der bruges 3.0