Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af knaseren
hej alle

var ved at gøre klar til at tage på arbejde i morges da pludselig jeg kan høre mit 1 uge gammel samsung ue55d8005 tænder sig. kl var 6:24 da det tændte. jeg slukker det og 6:26 tænder det fanme igen :/

jeg hiver stikket ud og tager på arbejde.

har googlet lidt og søgt her på flatpanels forum. nogle amerikanske googled forums skriver det er fordi et samsung tv forsøger at opdatere sig selv. derfor tænder det. og at det kan slås fra i en menu.

er det noget i har erfaret? og hvilken menu er det man skal ind i og deaktivere auto-update-ting ?

hvis det er helt forkert ang. at tv forsøger at update sig selv ved at tænde, hvad kan det så skyldes? det ik fedt at skulle give stikket ud hvergang man forlader stuen.

edit: hov forresten... lagde mærke til da tv'et tændte de 2 gange her i morges, der kom der tv billede på skærmen. det MEGET underligt efter som når jeg tænder det normalt, så tænder bluray afspiller også da antenne kanalerne går igennem den. jeg skal ALTID vælge bluray anynet source før der kommer tv billede på skærmen. det skulle det åbenbart ikke i morges. kan det så være at det er bluray afspilleren som får tv'et til at tænde fordi afspilleren vil et eller andet? f.eks at opdatere sig selv?

skal lige sige at der ikke er nogen timere eller andet indstillet. og jeg har ingen programmer sat til at blive optaget.
Af kskruger
knaseren skrev:hej alle

var ved at gøre klar til at tage på arbejde i morges da pludselig jeg kan høre mit 1 uge gammel samsung ue55d8005 tænder sig. kl var 6:24 da det tændte. jeg slukker det og 6:26 tænder det fanme igen :/

jeg hiver stikket ud og tager på arbejde.

har googlet lidt og søgt her på flatpanels forum. nogle amerikanske googled forums skriver det er fordi et samsung tv forsøger at opdatere sig selv. derfor tænder det. og at det kan slås fra i en menu.

er det noget i har erfaret? og hvilken menu er det man skal ind i og deaktivere auto-update-ting ?

hvis det er helt forkert ang. at tv forsøger at update sig selv ved at tænde, hvad kan det så skyldes? det ik fedt at skulle give stikket ud hvergang man forlader stuen.

edit: hov forresten... lagde mærke til da tv'et tændte de 2 gange her i morges, der kom der tv billede på skærmen. det MEGET underligt efter som når jeg tænder det normalt, så tænder bluray afspiller også da antenne kanalerne går igennem den. jeg skal ALTID vælge bluray anynet source før der kommer tv billede på skærmen. det skulle det åbenbart ikke i morges. kan det så være at det er bluray afspilleren som får tv'et til at tænde fordi afspilleren vil et eller andet? f.eks at opdatere sig selv?

skal lige sige at der ikke er nogen timere eller andet indstillet. og jeg har ingen programmer sat til at blive optaget.
Som du selv har fundet frem til, så er det en automatisk update, der tænder for tv'et. Og du kan slå det fra inde i menu'en, hvorefter det så ikke gør det mere. Men hvor det lige præcis er i din model, er der måske andre der ved.
Af knaseren
er det så menuen i tv'et eller i bluray afspilleren?
Af kskruger
knaseren skrev:er det så menuen i tv'et eller i bluray afspilleren?
Det skal du på tv'et, men om din Blu-ray afspiller også har en eller anden update funktion, det skal jeg ikke kunne sige. Du har jo ikke oplyst hvilken model du har.
Af knaseren
har da skrevet i topic at det er d8005 :) samsung ue55d8005
Af JesperKeller
Det er fordi du har YouSee at dit tv tænder om natten. Det sker netop pga tv'et opdatere kanal listen.

Der er 2 måder så vidt jeg ved:
1) Samsung har måske en software opdatering
2) Ændrer dit land til Sverige, da de ikke har denne service. Dit tv vil stadig fungere som det altid har gjort, men du slipper for at tv'et tænder af sig selv.

Held og lykke
Jesper Keller
Af knaseren
er det så hver morgen kl 6:24 eller kun en gang om måneden?
Af kskruger
knaseren skrev:har da skrevet i topic at det er d8005 :) samsung ue55d8005
Ja, det kan jeg godt se, men det var hvilken Blu-Ray afspiller du havde, som jeg spurgte til.
Af knaseren
ah ok. det er en samsung bd-d8900n
Af Chaui
Har ikke opdaget mit TV har tændt sig selv endnu, og det er samme model og med Yousee abonnement.

Og det med at skærmen tænder og opdatere sig selv, burde ikke tænde for selve TV delen ? fik fortalt af en tekniker at skærmen gør noget, men du vil ikke kunne se noget billede når den automatisk opdatere.
Af knaseren
er lige kommet hjem og den bd-d8900n går HELT amok nu. den tænder og slukker og skifter rundt på source og remote til apparatet reagere ikke med alle knapper. så noget lort :(
Af Rene
jeg har ikke de problemer. jeg bliver spurt engang imellem, om jeg vil opdatere nu eller senere. og det tager 1minut ca. så er det gjort
Af knaseren
det er den bluray afspiller som er i stykker. den tænder og slukker heletiden. det er nok den som har fået tv'et til at tænde når den synes det er sjovt at vælte rundt i source kanalerne.
Af knaseren
jeg må slet ikke komme i bluray afspillerens menu nu :/

edit: har lige snakket med expert. de vil bestille en ny hjem til mig.
edit 2: skal lige for en god ordens skyld sige, at expert har haft en del fejl på de samsung bluray afspillere. Og samsung har også fikset det ved at lave et nyt mainboard. en update er åbenbart ikke nok til at løse de fejl der må være. jeg får så ombyttet min med en ny revision af apparatet.