Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Købte for ca en måned siden et Panasonic TX 40AS640E, og alt har virket som det skulle indtil nu.
Ved ikke helt hvad der skete, men satte min retro nintendo nes spillemaskine til TV'et via et AV kabel til scart, det virkede fint og ved at der er mange som bruger nintendo nes på fladskærms TV uden problemer, vel ikke anderledes end at bruge VHS afspiller via scart.

Men efter jeg havde testet maskinen, virkede ingen af vores apps, og ej heller internet søgning (via bing). Alt hvad der kræver internet forbindelse virker ikke (har prøvet 4 forskellige apps samt apps store).
Når jeg prøver, fryser TV'et i 5-6 sek, derefter loader i ca 15 sek for derefter at komme med en besked om at Tv'et kræver internet forbindelse for at benytte apps og andre funktioner.

Tester forbindelsen og netværksstatus, og her er der ingen problemer. Den finder forbindelse som altid, og internettet virker også fint på vores PC'er.
Prøvede at gendanne fabriksindstillinger, genstarte router/boks osv, men uden held.

Har svært ved at tro at tilslutning af en spillemaskine via AV kabel til scart indgangen skulle være årsagen, bare lidt pudsigt at det skete lige derefter. Konen havde kort forinden set en film på viaplay uden problemer.

Nogle som har et forslag til hvad det kan skyldes?

Mvh
Mathias
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Du har jo allerede prøvet det oplagte (nulstilling), men det er måske værd at undersøge om fejlene er kommet sammen med en opdatering, som tv'et har hentet i baggrunden. I så fald kan der måske nedgraderes igen vha. en USB-nøgle.
Undskyld det sene svar, vores kat væltede min PC skærm hvilket tog livet af den (skærmen, ikke katten, selvom det var fristene) og har derfor sat min PC til min nye fladskærm hvilket først kom op at køre nu.:)
Til min store ærgrelse fandt jeg ud af at der er noget som hedder input lag, game mod "on" osv, kunne være værre, men stadig ret belastende når man er fan er FPS spil.

Anyway, problemet med apps/internet gik i sig selv dagen efter da jeg tændte tv'et. Aner ikke hvad der fik det til at ske eller hvad der helt præcist løste det. Men takker alligevel for dit svar.:)

Mvh
Mathias
Ved godt det ikke er relateret til det oprindelige emne, men kan ikke lade være med at spørge alligevel.
Udover at have game mod "on", er der så andet man kan gøre for at mindske input lag?
Klik med musen er ca en femtedel af et sekund bagud, kunne som sagt være værre. Men det som genere mig mest er musemarkøren som er "tung" og "sløv".

Mvh
Mathias
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Ja, der er lidt forskellige tiltag. I praksis kan man sige, at man skal så tæt på et ubehandlet signal som muligt.

Tv-skærme tilføjer jo billedforbedring, såsom kunstig skarphed, bevægelsesoptimering og hvad de ellers kalder det. Jo mere man får slået fra, desto bedre for input lag.

Når du sætter den til PC, så sørg også for at dit grafikkort er sat til at sætte et PC-signal ud fremfor et tv-signal. Under avancerede indstillinger har du formentlig nogle muligheder for at tjekke f.eks. "1080p HDTV" fra og til. Der er muligvis også en indstilling i tv'ets menu, hvor du kan navngive en HDMI-indgang til "PC". Så sikrer du, at den opfører sig som en PC-indgang.

Årsagerne bagved er lidt tunge at komme ind på her, men det kan godt give en positiv effekt.

Når det så er sagt, så kan du ikke komme under det niveau af input lag, som tv'et er produceret med. Eller med andre ord; ingen tv har 0 ms input lag selvom man foretager alle tænkelige optimeringer.