Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Younggun
Hej folkens!

Jeg står i den situation at jeg i august er flyttet hjemmefra og nu lever livet som studerende i storbyen..

Nu skal jeg have købt mig et Tv til min lejlighed.. Det er dog fuldstændigt uoverskueligt for mig at finde ud af hvilke Tv, der er "ordentlige" og fornuftige prismæssigt.

Det jeg har brug for er et 40-42'' TV, der er god til at se sport på, Smart Tv, skal da nok også med da jeg regner med at komme til at bruge det.. Derudover maks budget 9000 kr. Gerne mellem 4000-8000 kr.

Jeg har kigget lidt på Philips, da jeg synes deres Ambilight virker super smart.. Nogen der har nogle anbefalinger, jeg er ikke afvisende over for nogle mærker..

På forhånd tak for svar :)
http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... l-42w654as

Det her til prisen..

http://www.komplett.dk/lg-47-3d-led-sma ... 40v/798764

Ellers det her, mener 640 modellen har fået rimelig god kritik :) Nogen kan rette mig, men er næsten 100 på det er den model som har et rigtigt fint billede :)

Der er dog ikke ambilight i nogen af disse modeller (da det ikke er philips :P) men billeder skulle ikke fejle noget:)

Syntes der er langt imellem gode tilbud på philips modeller med ambilight, jeg syntes også selv det er en FEEED feature :) Meget mere brugbar end smart TV og lign (da det TIT er meget for langsom at bruge) så er det bedre at smide en apple TV boks eller en Android usb stik eller lign til..

Men tror især LG'ern vil du blive MEGET glad for :)
Af jones31
Younggun skrev:Hej folkens!

Jeg står i den situation at jeg i august er flyttet hjemmefra og nu lever livet som studerende i storbyen..

Nu skal jeg have købt mig et Tv til min lejlighed.. Det er dog fuldstændigt uoverskueligt for mig at finde ud af hvilke Tv, der er "ordentlige" og fornuftige prismæssigt.

Det jeg har brug for er et 40-42'' TV, der er god til at se sport på, Smart Tv, skal da nok også med da jeg regner med at komme til at bruge det.. Derudover maks budget 9000 kr. Gerne mellem 4000-8000 kr.

Jeg har kigget lidt på Philips, da jeg synes deres Ambilight virker super smart.. Nogen der har nogle anbefalinger, jeg er ikke afvisende over for nogle mærker..

På forhånd tak for svar :)
Så skal de være 6678s modellen, rigtig god billed kvalitet og lyd, men du skal ikke købe philips for smart tv det er de for dårlige til.

Jeg ville vælge LG modellerne 790-860.

47la790 til 7999,- både i bilka og elgiganten.
47la860 til 8999,- i expert og elgiganten.

Efter min mening LG har bedste smart tv og med deres magic remote det hele meget nemmere.
Af J.H.
Medmindre du sidder under 2 meter fra skærmen er alt under 46/47" for småt og med dit budget kan du sagtens få en god skærm i den størrelse (eller større). :)
Af Younggun
Jeg overvejer Philips 42PFL6008, nogen der har nogle erfaringer? :) Tak for input alle sammen, det skal vægtes og overvejes.. Er LG generelt godt? Jeg synes i alle hæfter jer ved dem..
J.H. skrev:Medmindre du sidder under 2 meter fra skærmen er alt under 46/47" for småt og med dit budget kan du sagtens få en god skærm i den størrelse (eller større). :)
Umiddelbart ud fra test jeg har taget som guide, så skal det være omkring 42'' når jeg sidder omkring 3 m væk fra det.. så større behøves jeg ikke,
Af J.H.
Younggun skrev: Umiddelbart ud fra test jeg har taget som guide, så skal det være omkring 42'' når jeg sidder omkring 3 m væk fra det.. så større behøves jeg ikke,
Nu er du advaret :D
Younggun skrev:
J.H. skrev:Medmindre du sidder under 2 meter fra skærmen er alt under 46/47" for småt og med dit budget kan du sagtens få en god skærm i den størrelse (eller større). :)
Umiddelbart ud fra test jeg har taget som guide, så skal det være omkring 42'' når jeg sidder omkring 3 m væk fra det.. så større behøves jeg ikke,
Det er blevet en trend at man skal have større tv helst større end ens nabo.

Men tilslutter mig alligevel J.H. :)