Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af prime_shadow
Har prøvet at se forumet igennem for en besvarelse på dette spørgsmål jeg har angående samsung tv. Er der nogen der kan fortælle mig om der er nogen som helst forskel på UN55F8000 og EU55F8005?
Har gættet mig frem til at Un er for usa og eu ja her til vores kære EU.. Men ellers er der vel ikke nogen grund til at man købe det ene frem for det andet vel?
På forhånd mange tak for evt. besvarelser.
Og unskyld for et måske åndsvagt spørgsmål.

M.v.h
Prime
Af Johnoc
Så vidt jeg ved hedder de danske modeller noget med 005 til sidst, jeg mener at tunerne i tv'et er opsat til danske forhold, så hvis du køber modeller fra et andet land er det ikke sikkert du kan modtage tv-signalet medmindre du har en separat boks til det.
Af lgowner
Johnoc skrev: så hvis du køber modeller fra et andet land er det ikke sikkert du kan modtage tv-signalet medmindre du har en separat boks til det.
der er ingen tunere i EU som IKKE fungerer i andre lande, det er derfor vi har standarder, som EU er med til at få på plads, så handel over grænser ikke begrænses grundet sådanne problemer.

men alligevel så er der kanal forskelle, så tyskland f.eks har tildelt nogle frekvenser og danmark nogle andre, det skal man så manuelt scanne hvis man vil finde alle kanaler på f.eks DVBT/T2.

du kan finde skærme (LG) som ikke har korrekt landekode, og de mister du så f.eks SmartTV apps som Netflix, hvis du kun kan vælge Tyskland.

Tyskland igen, har ingen DVBT2 endnu, så der mister du DVBT2 som standard, derimod får du DVBC2 for det arbejder de på og er så forberedt på det, det har vi så ikke i Danmark.

men sålænge der er adgang til service menu på de samsung/panasonic/lg, så kan du altid skiftelande kode og kommer over de værste hindringer som kanallister og smart apps.
Af prime_shadow
Tusinde tak Johnoc & Nauticay,
Har alligevel tænkt mig at skulle have Waao igennem fiber såå der kommer helt automatisk en boks på. :) Så kan man jo lige så godt spare de tusinder af kroner og undvære det 5 tal til sidst.
Igen mange tak for jeres besvarelser. :D

M.v.h
Prime
Af prime_shadow
Nååårh okay så i princippet er det bare det traditionelle lande plage af modeller der ens med forskellige navne som ikke har nogen betydning i sidste ende...

tak for uddybningen Igowner. :)
Af Nuri58
Ikke helt sikker på, at det er ligegyldigt. Danmark har noget med undertekster som er ganske forskelligt i andre lande i EU. Hvis det var 100% ens var der vel ingen grund til de kørte med forskellige modeller til de forkellige markeder.
Brugeravatar
Af RockMedØerne
Vil bestemt ikke anbefale nogen, at kaste sig ud i et import "eventyr" af f.eks. Tv fra Usa, da det sandsynligvis vil ende i et mareridt istedet :(

Af store faldgruber kan nævnes: Forsyningsspænding, garanti og service osv.

I Usa er forsyningsspændingen 110/120V 60Hz og i Danmark er den 220/230 50hz.

Usa har desuden helt andre garanti bestemmelser end vi har i Danmark.
Og hva med fragt hvis apparatet går i stykker og ska sendes tværs over Atlanten ;;)
Alle garanti reparationer foregår jo i det land, hvor varen er købt ;;)

Selvfølgelig er der store forskelle på, hvilket marked apparatet er lavet til, så med mindre man ved præcis hva man gør, skal man ikke bevæge sig ud i noget tvivlsomt eventyr for at spare et par kroner, det kan meget vel blive dyre lærepenge O_O
Af Johnoc
Hvis man køber et TV fra USA skal man sandsynligvis også regne med at skulle betale told, hvilket i sidste ende måske gør at tv'et bliver meget dyrere end hvis det købes i DK eller fra et andet EU-land. Vi har jo told-mure rundt om EU netop for at sikre at folk ikke bare køber alting meget billigere fra udlandet. Jeg ved at Skat går efter selv småting, som et par sko, når det bestilles fra udlandet.
Af Daniel Buje
hvad kan du finde tv'et til i udlandet, pt er det jo nede i 17999,- som jeg tænker er billigt.
Af lgowner
Nuri58 skrev:Ikke helt sikker på, at det er ligegyldigt. Danmark har noget med undertekster som er ganske forskelligt i andre lande i EU. Hvis det var 100% ens var der vel ingen grund til de kørte med forskellige modeller til de forkellige markeder.
der er altså en skrøne. der er INGEN undertekst forskelle i DVB standarden som gør DR's eller TV2 måde at sende dem på anderledes.

for 10 år siden, var der enkelte fabrikanter som ikke implementerede DVB standarden for subs korrekt. den skulle de vist have fået på plads nu.

som nævnt og forklaret tidligere, så er det kanal lister og smart tv forskelle som primær gør navnet forskelligt idag. software som sådan udvikles over hele serien i en firmware, men afhænging af indmad så opfører den sig forskelligt på visse punkter.
så jo, der er skam grunde til de skriver et andet navn, de er nemlig ikke for at sælge billigere modeller fra Polen til Danmark velvidende den er meget billigere dernede og stadig er helt ens når vi taler skærm, selvom papkasse og klistermærke siger noget andet.

USA og nogle lande med ATSC tuner, er dog fysisk en begrænsning da vi ikke kører den standard, men hvem fragter tv hjem fra USA??
Af Nuri58
lgowner skrev:
Nuri58 skrev:Ikke helt sikker på, at det er ligegyldigt. Danmark har noget med undertekster som er ganske forskelligt i andre lande i EU. Hvis det var 100% ens var der vel ingen grund til de kørte med forskellige modeller til de forkellige markeder.
der er altså en skrøne. der er INGEN undertekst forskelle i DVB standarden som gør DR's eller TV2 måde at sende dem på anderledes.

for 10 år siden, var der enkelte fabrikanter som ikke implementerede DVB standarden for subs korrekt. den skulle de vist have fået på plads nu.

som nævnt og forklaret tidligere, så er det kanal lister og smart tv forskelle som primær gør navnet forskelligt idag. software som sådan udvikles over hele serien i en firmware, men afhænging af indmad så opfører den sig forskelligt på visse punkter.
så jo, der er skam grunde til de skriver et andet navn, de er nemlig ikke for at sælge billigere modeller fra Polen til Danmark velvidende den er meget billigere dernede og stadig er helt ens når vi taler skærm, selvom papkasse og klistermærke siger noget andet.

USA og nogle lande med ATSC tuner, er dog fysisk en begrænsning da vi ikke kører den standard, men hvem fragter tv hjem fra USA??
Ikke helt da jeg har haft problemet - og de svenske modeller virkede heller ikke i Danmark, men du har ret i det ligger år tilbage og problemerne sikkert er mindsket. I al fald regner jeg med at alle de sprog/lande der er indbygget i menustyrringen er understøttet. Pointen er blot hvis du vil være sikker og kunne levere tv'et tilbage hvis der er nogget der ikke viker så er det sikreste at købe en model der er beregnet til det sted du vil bruge den.