Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har fået købt mig et ny tv LG LM620T, men da mit sidste tv var fra før der var noget der hed smart tv og apps på tv, så er jeg lidt på spanden omkring brug af smarttv/apps og hvad de gør.

Jeg har derfor nogle spørgsmål jeg håber i vil hjælpe med og det gør bestemt ikke noget hvis i bøjer det i neon, da jeg er helt ny på området :-)

1. Hvad for nogle funktioner er de mest kendte i smart tv? Igen jeg er helt ny, men kender til netflix, yousee, viaplay og den slags funktioner, så tænker mere på alle de mærkelig netværksfunktioner der er og som jeg intet aner om, DLNA, smartlink og hvad de nu hedder.

2. Hvad for nogle funktioner bruger i derude og hvad gør de? Igen bøjet i neon for mig :-)

Lige nu bruger jeg Netflix i mit smart tv, og det er sådan set det eneste, men kan se der er en masse funktioner hvos jeg kan tilgå min pc, men aner bare ikke hvad de gør og hvad det bruges til.
kimbrink skrev:Da mit sidste tv var fra før der var noget der hed smart tv og apps på tv, så er jeg lidt på spanden omkring brug af smarttv/apps og hvad de gør.

Jeg har derfor nogle spørgsmål jeg håber i vil hjælpe med og det gør bestemt ikke noget hvis i bøjer det i neon, da jeg er helt ny på området :-)

1. Hvad for nogle funktioner er de mest kendte i smart tv? Igen jeg er helt ny, men kender til netflix, yousee, viaplay og den slags funktioner, så tænker mere på alle de mærkelig netværksfunktioner der er og som jeg intet aner om, DLNA, smartlink og hvad de nu hedder.

2. Hvad for nogle funktioner bruger i derude og hvad gør de? Igen bøjet i neon for mig :-)

Lige nu bruger jeg Netflix i mit smart tv, og det er sådan set det eneste, men kan se der er en masse funktioner hvos jeg kan tilgå min pc, men aner bare ikke hvad de gør og hvad det bruges til.
Har faktisk snart samme problem. Jeg ved godt der er mange der ikke syntes apps er noget værd på tv. Men der må vel alligevel være nogle?
fredizy skrev:Hvorfor prøver I jer ikke bare frem? Jeg tror simpelthen ikke tv'et springer i luften, hvis I skulle trykke forkert.

Det skønne ved at få nyt elektonik er da en masse nye spændende features som man skal lære at kende.

Spring ud i det selv - det gør ikke ondt :)
Fordi jeg ikke aner hvad de gør og aldrig har rodet med sådan noget før.
Jeg har prøvet, men når jeg går ind f.eks i smartshare, så får jeg bare en kryptisk besked som intet siger mig, dette er nok fordi jeg ikke aner hvad smartshare er.
Derfor kunne det være rart med bare en post det kunne hjælpe lidt:

Eksempel:
Jeg syntes disse 4 funktioner/apps er dem der giver mest mening på et smart tv..... de gør at man kan bla bla bla bla bla.

1 app navn/funktion navn: Kan du tilgå dit tv med og afspille dvd, se billeder bla bla bla.

2 app navn/funktion navn: kan du streame ting fra din mobil eller pc over dit tv.

3 app navn/funktion navn: bla bla bla bla bla

Jeg ved godt at Smart tv funktionen er fyldt med funktioner og at man kun kommer til at bruge meget få af dem, men jeg vil bare gerne vide hvilke man typisk bruger og hvad de gør.

Igen på forhånd tak
kimbrink skrev:Eksempel:
Jeg syntes disse 4 funktioner/apps er dem der giver mest mening på et smart tv..... de gør at man kan bla bla bla bla bla.
det er så godt du kan få at vide det ikke er en app du taler om der. det er smart tv delen som understøtter film streamet over netværket, og der må du slå ordet DLNA op for at blive klogere.

apps på tv't er primært en applikation udviklet til afspilning lokalt på skærmen, og kan så være spil, mediaafspiller fra nettet eller bare fitness instruktioner og tv nyheder.

prøv de apps du kalder apps i smarttv sektion og måske udelad det som hører under smart-share indtil du også ved hvordan det bruges. (LG har beskrevet det i sine manualer og endda inkludere plex på en skive)