Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,

Jeg modtog igår LG 47" LM669T købt på tilbud i Bilka. Billedet er virkelig godt og når det kobles op til Plex Media Server fungerer streaming fra min "media server " (i dette tilfælde bare en tændt laptop) ganske fint, omend jeg har lidt problemer med undertekster.

SMART delen skuffer dog en del, hvor jeg tidligere havde planer om at jeg bare kunne sidde og læse nyheder via den indbyggede browser etc, må jeg indrømme at det på ingen måder er godt/hurtigt nok til formålet.

Jeg overvejer derfor at sende TV'et retur og evt investere i et Samsung ES5505 , der kan fås til ca 60% af prisen jeg gav for LG'et.

Jeg vil således høre om der er nogen der kan/vil dele erfaringer med ét af - eller begge - således jeg kan pejle mig ind på om det vil give mening for mig at bytte om.

Jeg er alt i alt meget tilfreds med billedet, men har ikke planer om at gøre brug af 3D og nu ej heller SMART delen i højere grad end hvad jeg kan med det billigere Samsung, hvorfor det kunne være en fin måde at "spare" 2500kr på.
Svært at svare på men at købe et Tv og tro at man kan få en hurtig afvikling af internetsider og bruge tv skærmen som en browser er smart tv slet ikke gode nok til i endnu ? .

Jeg ved ikke om de nye 2013 modeller med Dualcore er bedre men jeg tvivler .

LG LG 47" LM669T afvikler derimod feks. Netflix rigtig godt . Den kan køre Youbio Viaplay Eurosportplayer .

Jeg tror ikke at Samsung kan køre Netflix .

Jeg vil dog mene at billedet er bedre på LG 47" LM669T end på pågældende Samsung .

Men er du ikke til Netflix og Lign så er der kun dig som kan afgøre om du vil spare 2500 Kr .

Men du kunne jo også vælge at bytte den til denne model .

LG 47LM620T Pris set i Bilka Horsens 4799 Kr.

Har samme smart tv del som LM669T og samme Billedkvalitet men har ikke Trådløs og den lækre Macic remote .

http://www.bilka.dk/elektronik/tv/lg/lg ... _other_ds)
Husk nu at der både er et ''bedre'' panel i den skærm og samtidig så peger dine stik nedad, ved ikke om du har monteret den på vægen men det ville da være træls hvis du havde.

Ud over det ja så skal du nok regne med at smart delen i den samsung mindst er ligeså ringe eller ringere ... intet smart tv er godt endnu... end ikke 2013 modellerne...

Android på et tv ... så snakker vi :D
Det er skrevet en hel del gange før og jeg gentager...selv med en middelmådig billig bærbar er man langt bedre stillet end med smart-tv delen uanset hvilken skærm der er tale om.
Smart-tv var en gimmick uden nævneværdig funktionalitet da det blev lanceret og har kun rykket sig begrænset siden, så det er absolut ikke noget der bør have indflydelse på ens valg af skærm.
Tak for svarene allesammen.

Min tanke gik på Samsung fjernsynet, fordi jeg havde været ude og se billedet. Troede jeg. I virkeligheden var det så et fra 8000serien, der var blevet stillet forkert. Jeg var ude og se på det korekte TV og der er ingen tvivl om, at jeg skal holde mig væk derfra.

Forslaget om at skifte til 620 versionen virker umiddelbart rigtig fornuftigt, da jeg via min smartphone kan styre TV'et som var det med min magic remote (omend jeg så i givent fald nok ikke kan spille de indbyggede spil på TV'et, som jeg nu ej heller havde planlagt). Den manglende wifi-del kunne så være et større "problem", men jeg kunne forestille mig, at man kan anskaffe sig en "dongle", den koster vidst ikke voldsomt meget.

Igen, mange tak for svarene, det er rart at få lidt input fra folk der ved mere om emnet end jeg selv :)

-Peter
@Janbau:

Det lød næsten for godt til at være sandt, så jeg ringede til Bilka Horsens for at høre nærmere.

De havde to 620T tilbage, til 5800kr stykket (hvilket stadig er væsentligt billigere end internetprisen). Forskellen skulle - udover manglende wifi og magic remote - være at panelet er tanden "dårligere", ifølge sælgeren med en lille smule dårligere farvegengivelse end 640/669 versionen. Du skal dog have tak for at komme med forslaget :)