Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af henrikbirk
Hej med jer,

Jeg håber på et godt råd omkring valg af TV.

Er på udkig efter 55" fjernsyn med ultra tynd profil. Anvender Apple TV og NAS så eventuelle SMART funktioner er nice-to-have men ikke need-to-have.

Overvejer LG55LM860 eller 960V eller Samsung 8005..... de er jo de kendte modeller som man bliver tilbudt i butikkerne, men måske er der bedre alternativer derude.

Pris - max 15.000 DKK

Tusind tak for jeres tid og gode råd
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
LGs 960V kan jeg ikke anbefale. Læs evt. vores anmeldelse her:
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1338561376

Jeg synes 960 er alt for dyr i forhold til hvad den tilbyder, men den er naturligvis mest attraktiv i forhold til kravet om den slanke ramme.

LM860 har et bedre pris-forhold, men den største ulempe er sortgengivelsen efter min mening. Det vil du nok primært bemærke, hvis den skal bruges som "hjemmebio" skærm.

Selvom ES8005 ikke er fejlfri, så synes jeg den er bedste bud af de tre.

Panasonic har også modeller med en meget slank ramme omkring skærmen, men de er forholdsvis pebrede for hvad der essentielt er LG-paneler med en lidt anderledes - og på visse punkter bedre - billedbehandling.
Af henrikbirk
Rasmus Larsen skrev:LGs 960V kan jeg ikke anbefale. Læs evt. vores anmeldelse her:
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1338561376

Jeg synes 960 er alt for dyr i forhold til hvad den tilbyder, men den er naturligvis mest attraktiv i forhold til kravet om den slanke ramme.

LM860 har et bedre pris-forhold, men den største ulempe er sortgengivelsen efter min mening. Det vil du nok primært bemærke, hvis den skal bruges som "hjemmebio" skærm.

Selvom ES8005 ikke er fejlfri, så synes jeg den er bedste bud af de tre.

Panasonic har også modeller med en meget slank ramme omkring skærmen, men de er forholdsvis pebrede for hvad der essentielt er LG-paneler med en lidt anderledes - og på visse punkter bedre - billedbehandling.

Tak for dit gode råd - det sætter jeg stor pris på.

Er der efter din mening et stort 'tab' i billed kvalitet på de rammeløse skærme i forhold til f.eks nogle af SONY skærme (som får gode reviews herinde) eller er der ikke den store forskel. Med andre ord - hvis det rammeløse look var ligemeget hvad ville du gå efter til en pris på maks. 15.000 DKK?

Tak for din tid.
Brugeravatar
Af edinger
henrikbirk skrev:Er der efter din mening et stort 'tab' i billed kvalitet på de rammeløse skærme.
Udviklingen af rammeløse skærme har aldrig været drevet af et ønske om forbedret billedkvalitet, men af et ønske om æstetik og WAF-faktor.

HDTVtest sammenligner i sin seneste anmeldelse Samsungs aktuelle 'LED'-topmodel med de ældre – og tykkere – skærme med CCFL-bagbelysning.
HDTVtest skrev:…its best attempt at deep blacks still aren’t quite on the level of the CCFL-backlit LCD TVs that Samsung was producing back before they lost their "cool", and naturally are still in a different category to plasma televisions.

This is LED LCD technology as good as we've ever seen it, and we can't ask for much more than that (okay, we'd still like to see black level reach the depth of Samsung's older CCFL backlit LCDs, as well as lower input lag).

Samsung's own traditional CCFL LCD (that is, non-LED LCD) televisions of years past managed to go a little deeper (i.e. produce deeper blacks).