Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af petra
Hej jeg kan slet ikke det der med fjernbetjeninbgen og hvis jeg skal have nogen glade af TVet skal jeg bruge et tastatur til det smarte og så får vi at se hvor smart det egentlig er.
Men kan jeg bare tilslutte et standard USB tastatur eller hvad?
Vi har flere muligheder ... Apple Bluetooth tastatur, Apple tastatur med ledning, et Dell tastatur og et elelr andet Microsoft tastatur.
Men hvad gør man så med mus? Det eneste tastatur hvor man kan sætte musen til er apple. Eller skal man bruge to usb udgange på TV eller vil det bare slet ikke virke med mindre man køber et specielt samsung tastatur til 700 kroner?

/petra
Af petra
Måske skulle jeg have vidst det her ... men når man ligger hjemme med hovedet fuldt af snot og egentlig bare gerne ville have et tastatur og ikke ved noget om det der, så må man jo spørge ...

Og jeg spurgte Samsung for hvem skulle ellers kunen svare?

Den første supporter sagde, at det måske kunne virke med et USB tastatur, men de garanterer ikke noget. Han sagde at jeg skulæle bruge et trådløst Samsung tastatur som hedder VG-KBD1000. Det virker med garanti.

Så kigger man på nettet efter det - men det kan ikke købes nogen steder.

Så ringer man til Samsung igen og får en anden supporter som siger at det e rhelt forkert. Man skal købe et VG-KDB1500 for det er det nye!

Og så får man samtidig at vide, at det kun virker i browseren men ikke i de forskellige apps som youtube og netflix osv.

Så jeg tror jeg dropper at give 849 for et tastatur deer kun virker i browseren på vores fjernsyn - browseren på computeren er fin nok, det var alt det andet det ville vær rart at have et tastatur til.

Hvor er det altså bare kikset at det er sådan. Usmart-TV

/petra
Af petra
Og nu har jeg så brugt en time på at eksperimentere med den anden fjernbetjening, den såkaldte smarte fjernbetjening, som angiveligt i følge supporterne skule være så meget enklere. Og det er da kun min influenza-ramte afkræftede krops manglende styrke der har forhindret mig i at kaste den tværs gennem skærmen.

Jeg skriver mig op og lover at stå forrest i køen til den dag Apple lancerer et TV. Det ved man virker.
Af jones31
Matic remote hos LG er den bedste opfindelse. Den er genial og der kunne Samsung lære noget.
Af 2 T ´er Uden H
Har testet på både ES6715 og ES5505 og der kan man godt slutte et billigt logitech USB tastatur til og anvende :) Det ville undre mig meget hvis ikke også man skulle kunne på ES7005.
Af petra
2 T
Ja, det virker i hvert fald ikke her med de tre USB tastaturer jeg har prøvet

Nauti
Ja, det var også det jeg fik at vide, men samtidig sagde Samsung at det virker i browseren men ikke i f.eks. netflix og youtube og så kan det jo ligesom være det samme.

Det er et fint TV rigtig pænt sådan set bortset fra den der knold oven på med kamera i - det havde jeg gerne være foruden. Men det er fint til at vise TV og dvd så det vil jeg bruge det til og og så vil jeg lade andre om at være smarte indtil der er nogen, som kan levere et smart TV og det her ryger i den blå avis