Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af dostojevskij
Nu har jeg lavet softwareopdatering,nulstilling af billede mv. og tv'et er stadig dårligere i billede end mit Philips fra forrige år.
Så i morgen går turen til Fona og jeg håber at kunne komme af med skidtet og få pengene tilbage.
Men hvad hvis Fona mener billedet er ok?
Hvordan jeg så komme videre?
Findes der et uvildigt testinstans der kan afgøre en evt. strid?
Af molassen
Jeg har også købt UE40ES6575 i Fona til 5000,- og jeg synes det er fantastisk til prisen. Billede og lyd er super og den har et væld af funktionalitet. Jeg bruger bla. Viaplay og remote fra min android.

Det skal dog siges at jeg gik fra et ældre Samsung LCD 37"

/Morten
Af dostojevskij
Så kom jeg i Fona og klagede over tv'et. Fik en god snak med en flink ekspedient. Desværre kunne han ikke behandle mit ønske om at komme af med det udpakkede TV da det var op til den enkelte sælger hos Fona at håndtere dette. Ham der havde solgt TV'et til mig kom kom først på arbejde i morgen!
Så jeg må derned igen! Skal simpelthen af med det bras. Det er mig en gåde, hvordan forbrugerbladet Tænk kan give dette Samsung TV (og andre Samsung TV)så gode karakterer! Som andre har påpeget her på Flatpanels så virker det suspekt og besynderligt.

Den flinke ekspedient var enig i at dette Samsung ikke var særlig godt i billedet (Fona skriver ellers på deres hjemmeside "ENESTÅENDE BILLEDE") og at han ville klart anbefale andre mærker som fx. Sony eller Philips.

Han anbefalede i samme prisklasse (5000 - 7000 kr) Sony 46" KDL46HX753 til kr 7000 eller den samme i 40" til kr 5000.

Så jeg vil i morgen satse på at få byttet til dette Sony - medmindre der er nogen her i gruppen der vil fraråde det.
Af joachimnb
dostojevskij skrev:Så kom jeg i Fona og klagede over tv'et. Fik en god snak med en flink ekspedient. Desværre kunne han ikke behandle mit ønske om at komme af med det udpakkede TV da det var op til den enkelte sælger hos Fona at håndtere dette. Ham der havde solgt TV'et til mig kom kom først på arbejde i morgen!
Så jeg må derned igen! Skal simpelthen af med det bras. Det er mig en gåde, hvordan forbrugerbladet Tænk kan give dette Samsung TV (og andre Samsung TV)så gode karakterer! Som andre har påpeget her på Flatpanels så virker det suspekt og besynderligt.

Den flinke ekspedient var enig i at dette Samsung ikke var særlig godt i billedet (Fona skriver ellers på deres hjemmeside "ENESTÅENDE BILLEDE") og at han ville klart anbefale andre mærker som fx. Sony eller Philips.

Han anbefalede i samme prisklasse (5000 - 7000 kr) Sony 46" KDL46HX753 til kr 7000 eller den samme i 40" til kr 5000.

Så jeg vil i morgen satse på at få byttet til dette Sony - medmindre der er nogen her i gruppen der vil fraråde det.
Jeg forstår dig udemærket. Har tidligere købt selvsamme tv i Fona og det lykkedes mig at få pengene tilbage efter godt 2 timer i forretningen. Insisterede på at de tog det ud i et mørktlagt baglokale for at se det, og spurgte om ikke jeg måtte komme med derind, da de ikke kunne se fejlen først. Det tog dem lang tid at vurdere. Selvom LED tænder med det samme, så kunne det godt tage en time på det TV jeg havde før clouding blev rigtig slemt. Det var som om det lige skulle varmes op hele tv'et før det blev rigtig udpræget. Derfor kunne det også forstås, at det tog så lang tid i forretningen og er faktisk ovenud tilfreds med Fona's måde at handle på her. Det var dog ikke selve cloudingen der var nok til at få det retur. Det var et meget synligt lysindfald fra venstre side af skærmen der gjorde at de godtog at det var defekt. Sælgeren forklarede, at sådan måtte det ikke se ud. Havde desuden vist 10-20 billeder taget med min iPhone af fejlen i forskellige situationer og vinkler.

Har tidligere advaret mod Samsungs LED'er herinde, men roserne af Samsung tv vil ingen ende tage i Danmark. Tror mange er forblændet af deres design. Har ikke oplevet lignende backlight/clouding-problemer i den grad på andre mærker.

Jeg har lært det af episoden, at jeg kun køber online med returret fremover - eller i Elgiganten. Så står man mere gunstigt.
Af dostojevskij
Tak for oplysningerne.
Jeg har lige taget en clouding test på de to tv.
Og må da nok sige at Samsung igen taber.
Der er mere lys i hjørnerne og mere lys i højre side.
Philips er jævn lys over det hele!
Håber så sandelig at slippe af med det Samsung i morgen.
Selv fjernbetjeningen er kikset. Skarpe plastic kanter man næsten kan skære sig på. Man kan ikke trykke på taster i siderne når den ligger på bordet uden at den vælter!
Af Bent odense
Der er en meget god test af sony HX753-755,PÅ AVFORUM-OG HDTVtest.Har lige problem men at gi dig et link.Edigne har lig sent en test på den senste tråd der heder HX753-HX755.
Af dostojevskij
Tak for tippet.
Jeg kom af med Samsung misfosteret og fik et sony 46 HX753 istedet. Dvs da jeg kom hjem opdagede jeg det var et sony 46HX755 selvom der på kvittering stod 753.
Tilsyneladende er 755 samme som 753 men med en ekstra tuner s2 (til satellit). Så inden jeg pakker det ud må jeg have afklaret med Fona om garanti og forsikring dækker.
Af Bent odense
Der skal stå serie nummer på din garanti-forsikring papir.se om det er det sammen,serie nummer som står på garantien,Og det sammen nummer skal stå på tvet.
Af Asp3200
Kan bekræfte at Fona sælger HX753, men det er et HX755 man får, så man spare 500 kr ift sony centeret.
Af mosegris
Jeg har også købt sådan et tv fra fona. Når jeg spiller black ops er det utrolig sløret og utydeligt grafik ? kan man ændre på det ?