Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af edinger
Af hensyn til spørger, og inden folk begynder at strø om sig med tilfældige anbefalinger, tillader jeg mig lige at quote mig selv fra andetsteds her på siden.
edinger skrev:
jonasgr skrev:Som de fleste nok kan regne ud, jvf, min overskrift så leder jeg efter et nyt TV.

Budgettet er som sagt ca. 5000 kroner.

Det skal bruges til film/serier og i lidt mindre grad konsolspil.

Nu havde jeg egentlig tænkt på at investere i Panasonics ST50 model. Den giver simpelthen det bedste/mest korrekte billede. Jeg kan også sagtens leve med den smule buzz den giver. Nu har jeg set både denne model samt Samsungs ES8005 i aktion, hos bekendte, og der kunne jeg i hvert fald bedst lide billedet på ST50 modellen.

Nå men anken ved ST50 er min bekymring vedrørende burn-in når jeg bruger den til konsolspil. Ved film og serier er jeg egentlig ikke så bekymret, men ved konsolspil er der til tider en del statiske elementer.

Ved LED er der naturligvis ikke den risiko, men samtidig er billedet også en del dårligere, især hvis man skal finde i den samme prisklasse.

Jeg vil dog alligevel tillade mig at spørge, om der er nogle LED TV i prisklassen omkring 5.000 kroner der er værd at anbefale ?

Eller er der måske nogle der har erfaringer med konsolspil på ST50 (eller Plasma generelt)?
Der findes flere LCD-skærme, som håndterer konsolspil aldeles udmærket. Eksempelvis Samsung ES5505, jf. denne anmeldelse.

Det er dog det samme trade-off som altid. Hvor muligheden for forekomst af burn-in ved konsolspil gør det risky at vælge plasma, vil man omvendt aldrig kunne opnå samme billede ved tv-visning samt afspilning af HD-materiale med et LCD-panel som med et plasmaditto. Slet ikke når prisen tages i betragtning.

LCD er muligvis det sikre valg. Spørgsmålet er så bare, om man kan leve med de shortcomings, som uvægerligt følger i kølvandet på denne panelteknologi.

Det må være op til den enkelte at vurdere.
Af THM
YourMotherDK skrev:Panasonic WT50 er det eneste valg :)
Næppe. Men da et udmærket bud...
Af jegersqok
Hej alle

Tak for en masse gode svar og en del mindre gode.

Til de skeptikkere som "anklager" mig for at være doven og ikke have undersøgt markedet selv først, for derefter at "bare" spørge folk til råds så må jeg slå fast at ALLE andmeldelser af ES8005 og VT50 ER BLEVET LÆST, inkl. de engelske og osse de danske som koster penge f.eks. Tænk.dk (dog en skodside)

Men grunden til at jeg skriver denne post er for at få tilbagemeldinger fra folk som har de respektive skærme eller "storebror/lillebror i samme serie, og derved få deres syn på evt. mangler eller plusser.

Ved godt at de fleste vil rose den skærm de selv har købt da de ellers vil skyde sig i foden :) men man må jo tage det man kan få O_O

Håber gerne flere vil melde ind, da jeg stadig er i tvivl men har da en favorit som jeg ikke vil afsløre.

hvor slem er backlight på LCDen ?

hvor stor risiko er der på burn in på Plasmaen og hvordan med Propellerne ?

Og hvordan er jeres oplevelse med 3D

Håber dette giver mening :)

på forhånd tak!!

mvh
jegersqok