Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hey folkens!

Mine forældre har netop købt et Sony KDL46HX855 tv - og de er glade for det...

Jeg ville derfor lige afprøve det der HbbTV på DR, men hvad sker der så? Der kommer en meddelelse frem om, at YouSee efter en mail fra DR er blevet nødt til at lukke for den service. Men hvorfor??? Hvad fanden betaler mine forældre så licenspenge til???

Samtidig er det pisse irriterende at de hverken kan se YouBio eller Stofas SmartTV-ting uden at skulle have en kæmpe boks stående. Heldigvis kunne jeg trøste dem med indbygget Netflix, men hvorfor er der ikke flere indbyggede tjenester? Og kommer der nogensinde flere? Og er det muligt selv at lægge nogle ind som jeg kan læse mig frem til at man kan på både Samsung og LG??

Tak for hjælpen :)
Af orm08
HbbTV fra DR via YouSee kører fint hos mig, dvs som det plejer - der er ingen besked om det skulle være lukket.

Jeg har et Sony 46EX721

Du skriver at man ikke kan se Stofa-SmartTV - er det YouSee eller Stofa du får signal fra ??

Det er app i Sony TV til Netflix, eller kan man tilslutte et AppleTV og så leje film vi iTunes
Af lgowner
kan ikke bekræfte at HbbTV også er stoppet på DVBT delen, den kan aktiveres her. Havde dog først lige lidt lag på aktivering og internet, tror det var tv som var igang for hurtigt ift. internet forbindelsen.

Nu er det jo vigtigt at påpege at HbbTV kun kørte i BETA TEST i 2012, så der er ingen endelig beslutning taget om at fortsætte den i 2013?
Af Siimon
Hej alle.

Tak for svarene!

Signalet er fra YouSee og der står DIREKTE ved aktivering af HbbTV, at de har fået en mail fra DR om at lukke det.

Tv'et er netop blevet opdateret og der gjorde desværre ingen forskel.

Og som jeg skrev, så er Netflix egentlig det eneste, der virker upåklageligt :) Min far har sat AppleTV til og steamer StofaWebTv over den, men ville jo være ret smart med en App :)

God jul!
Af Siimon
Hey igen.

Jeg er en idiot. Mine forældre har Stofa som udbyder til tv også, og det er deres HbbTV der er lukket efter henvendelse fra DR. Og hvis jeg har forstået der ret, så er det faktisk deres WebTV man ellers ville kunne se :( Øv øv!!