Det er nu godt nok mig der er Torben, men du er ikke den første der blander os sammen
Jeg kan varmt anbefale Lintronics løsning og i min mening er en Beo4 så afgjort den fedeste fjernbetjening på markedet. Lag'et ved brug er ikke noget du mærker. På min version (den forrige hardware version) er den ikke så hurtig til gentagne tryk, dvs. der er en begrænsning på hvor hurtigt jeg kan trykke efter hinanden. Det er derfor ikke lag man mærker som sådan, men mere en ventetid på at kunne trykke igen. Jeg mener - hæng mig ikke op på det - at Lintronic har ændret dette i den nye model, så man ogås kan holde en knap nede og derved få gentaget tingene hurtigere.
Jeg har selv netop ændret mit Lintronic setup, så den benytter noget der hedder "variable". Det betyder, at boksen ved hvilke ting der er blevet tændt og derved kan man opsætte scenarier hvor man kan tænde for sektioner af sit udstyr på én gang og samtidigt slukke for hele sektioner på én gang. Det kunne eks. være følgende:
Tryk på "TV" tænder mit TV, tænder min Yousee-boks, slukker min mediestreamer (hvis den er tændt), skifter TV til HDMI port 2.
Tryk på "V.MEM" tænder mit TV (hvis det ikke allerede er tændt), tænder min mediestreamer, skifter mit TV til HDMI port 3, slukker for min Yousee-boks (hvis den er tændt).
Tryk på "Power" slukker for ALT hvad der er blevet tændt.
Dette er især anvendeligt fordi de fleste dimser i dag kun har en power-knap og ikke separate tænd og sluk knapper. Det er dermed en fiks løsning til at kunne sende specifikke tænd eller sluk kommandoer til sit udstyr fordi boksen holder styr på hvilket stadig dine enheder er i. Det er lidt nørdet at få sat op, fordi man basalt set giver hver enhed en variabel, som så kan være enten 0 eller 1, og disse variable kan man så ændre med sine tryk på fjernbetjeningen.
Skulle du få blod på tanden og springe ud i eventyret med Lintronic, så må du jo sige til. Jeg giver gerne råd til tweaking.
Husk, at du sikkert kan få en billig Beo4 i den blå, så totalprisen bringes ned. Du skal dog finde en model med Navi-knap (joystik i stedet for "Go"-knap), da den giver dig 4 ekstra knapper at jonglere med. De er MEGET handy at have med.