Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Har netop købt et 40ex723 til det 5000. Jeg laver lige lidt research på det der DLNA og opdager, at ikke ret mange formater understøttes (hvilket irriterer mig grænseløst)
http://esupport.sony.com/US/perl/suppor ... KDL40EX723

Ifølge sony er "vigtige" formater som xvid, divx , mkv osv. ikke understøttet.
-Vil det sige jeg på ingen måder kan sætte min HD til og se de film jeg har på den?

-Eller kan "snyde" den med noget software, evt via. laptop?
-Kan man tænke sig at DLNA bliver opdateret så den understøtter flere formater?
-Er dette noget, som kun gælder Sony - eller har de andre påroducenter også dette handicap?

VH MFA
Af hkknudsen
Ja det stinker godt nok, skuffende... en ps3 kan mere mener jeg (xvid, divx), og jeg tror helt bestemt de kan opdatere det med softwaren, det har de gjort med ps3. Noget andet er om de vil :s

Hvis du har mkv liggende er en løsning måske at konvertere til mpeg-4, som det så vidt jeg kan se kan klare - mkv er bare en container, så du skal bare have et lille program der kan fiske mpeg-4 filen ud. På pc brugte jeg tidligere gotsent. Hvis du vil have pc eller lignende kørende kan du også transcode det til noget den kan fatte (bla. ps3 media server kan vist dette, den kan du bruge trods navnet).
Af mfa
Okay, jeg ved intet om at konvertere.
Kan jeg så konvertere til mpeg4 uden at miste kvalitet? Der er jo grund til jeg henter HD film i mkv formatet. Netop så jeg kan se det på mit dejlige nye gode TV i nice kvalitet!

Andre der ved, om det er DLNA som er ringe, eller selve TV'et den er gal med? Og om det er noget som man kan opdatere sig ud af, eller om man er nødt til at købe et helt andet ?
Af mfa
Så det du siger er, at jeg er nødt til at købe et andet tv for at det kan understøtte .mkv f.eks.?

Dit link virker vist ikke.
Af Peter Schrøder
mfa skrev:Så det du siger er, at jeg er nødt til at købe et andet tv for at det kan understøtte .mkv f.eks.?
MKV siger ikke noget i sig selv. MKV er bare en massebetegnelse for forskellige typer video.
Og du kan sagtens komme ud for at tv'et understøtter et format som ikke understøttes af DLNA. Filmen vil kunne afspilles via USB men ikke over netværk.
Find en film som både understøttes af DLNA og af tv'et, find ud af hvordan den er komprimeret og lav dine øvrige filer lige sådan.
Af mfa
Peter Schrøder skrev:
mfa skrev:Så det du siger er, at jeg er nødt til at købe et andet tv for at det kan understøtte .mkv f.eks.?
MKV siger ikke noget i sig selv. MKV er bare en massebetegnelse for forskellige typer video.
Og du kan sagtens komme ud for at tv'et understøtter et format som ikke understøttes af DLNA. Filmen vil kunne afspilles via USB men ikke over netværk.
Find en film som både understøttes af DLNA og af tv'et, find ud af hvordan den er komprimeret og lav dine øvrige filer lige sådan.
Den er jeg ikke helt med på. Men der er en liste her, med de formater som DLNA og USB understøtter:
http://esupport.sony.com/US/perl/suppor ... KDL40EX723
Kan du sige mig, hvilke filtyper som er i HD-format? Ville være glad hvis jeg kunne finde nogle film , som jeg ikke skal bøvle med at konvertere.

VH MFA
Af EuroSiti
Faldt lige over denne løsning, som tilsyneladende er specielt designet til DLNA løsningen... Vær dog opmærksom på, at det kræver, at du også bringer din PC/laptop i spil for at klare dekodningen for dit TV.

Som udgangspunkt bør man holde sig fra "de gamle industri-elefanter", når man køber hardware og gerne vil ha' Matroska-understøttelse. Sony, Philips, Canon, Apple og dén slags skrammel er voldsomt hæmmet mht. formatunderstøttelse. Formentlig fordi de scorer kassen på licensrettigheder til egne proprietære formater via copyright-organet MPEG-LA.

Selvfølgelig skal man ikke konvertere til dårligere containerformater end Matroska (MKV). MKV er mig bekendt den mest plads-effektive HD container, der findes. Alle andre videocontainere har desuden færre faciliteter. Se bare hér.