Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej.

Vi har netop købt ovenstående tv, og har tilsluttet ekstern harddisk 500 GB via USB ( skal bemærke det er uden selvstændig strømledning ).

Den er tilsluttet USB 1 (HDD) porten i tv'et.

Men TV'et går helt i bananas når harddisken er tilsluttet. TV'et slukker af sig selv, tænder igen, og desuden kan man ikke skrue op og ned og i det hele taget bruge fjernbetjeningen særlig godt.

Nogen som har nogle kommentarer / løsninger på dette problem....

HJÆLP::.

Mette
Mette M. skrev:Hej.

Vi har netop købt ovenstående tv, og har tilsluttet ekstern harddisk 500 GB via USB ( skal bemærke det er uden selvstændig strømledning ).
Det kunne godt lyde som om at harddiskens strømforbrug overstiger TV'ets formåen.
Samsung anbefaler at man bruger en harddisk med strømforsyning, muligvis netop for at undgå dette problem.
Den anden mulighed er at der er noget galt med harddisken eller tv'et. Har du evt. en pc du kan afprøve harddisken på og en USB nøgle du kan tjekke tv'et med?
Bemærk at tv'et skal formattere harddisk og USB nøgle, før de kan bruges. Evt. indhold vil blive slettet.
Af Mette M.
Tusinde tak for respons...

Vi købte tv'et lørdag, og havde i forvejen et lille samsung tv hvor vi havde vores harddisk tilkoblet. Vi slettede alle filer på den via det lille tv, og satte den så til SMART-tv'et. Den formaterede den ikke da vi satte den til. Duede fra start. Vi optagede og afspillede uden problemer. Pludselig mandag formiddag opstod der disse tænd-sluk problemer, og vi tænkte slet ikke på at det kunne være pga harddisken. Så vi klagede over TV'et og fik det byttet til et helt nyt SMART tv.

Efter at have fået gang i det og set lidt på det. Satte vi harddisken til ... og straks opstod problemet igen.. og vi var så straks klar over at det også på det første SMART tv var pga harddisken der var problemer.... og slet ikke TV'et.

Men sjovt der ingen problemer var i starten.....

Jeg må købe en harddisk med strømforsyning.
Men det er vel den rigtige USB-port jeg bruger ??

Kan du måske svare på hvorfor TV'et ikke vil afspille på fuld skærm på www.nempodcast.dk når den lille tablet 5" kan gøre det ??

Hvilken hastighed på bredbånd skal man op på for at få optimal hastighed når man er på nettet på TV'et ?? Vil en super god router også give ekstra hastighed ?? Er der begrænsninger og er TV'et bare ikke så hurtigt på nettet lige meget hvad man gør ??

Tak indtil videre
Af Peter Schrøder
Mette M. skrev: Men det er vel den rigtige USB-port jeg bruger ??

Kan du måske svare på hvorfor TV'et ikke vil afspille på fuld skærm på www.nempodcast.dk når den lille tablet 5" kan gøre det ??

Hvilken hastighed på bredbånd skal man op på for at få optimal hastighed når man er på nettet på TV'et ?? Vil en super god router også give ekstra hastighed ?? Er der begrænsninger og er TV'et bare ikke så hurtigt på nettet lige meget hvad man gør ??
Jeg mener USB portene er ens. USB porten på en PC kan levere op til 500mW, hvis harddisken kræver mere, kan det give"uventede fejl".
Inden du køber en ny, så afprøv lige den gamle i en pc.

Tablet'en har færre pixels end tv'et. Når tv'et modtager et digitalt signal vil det vise et billede som ikke fylder det hele. Man kan dog bruge tv'ets zoomfunktion til at få fuld skærm.

En dårlig router kan virke som en flaskehals på en god internetforbindelse. Som regel får man dog en router med fra udbyderen som lever op til abonnementet. Har du trådløst net, vil det i de fleste tilfælde være utilstrækkeligt til at streame video, især hvis det er HD.
Jeg har selv måtte trække en ledning til tv'et fordi mit trådløse var for ustabilt. 5Mbit internet burde, i teorien, være hurtigt nok til det meste.
TV'et er ikke så hurtig på nettet som en god computer.
Af maskus
Er det ikke muligt at tilslutte harddisken med dobbelt usbstik, således der tilføres mere strøm?
Af Peter Schrøder
maskus skrev:Er det ikke muligt at tilslutte harddisken med dobbelt usbstik, således der tilføres mere strøm?
Jeg tror umiddelbart ikke det kan lade sig gøre. Det lyder som en opskrift på kortslutning :-)
Af MonKey
Mette,
Du skriver at det har virket med din HDD, og at det først senere holdt op.

Måske !! Har det ikke noget at gøre med Hdd'en, men er bare én af Samsungs finurligheder.
En løsning kunne være at 'nulstille' TV'et til fabriksindstillingen.
Det indebærer altså bare at alle personlige indstillinger slettes og at TV'et starter med 'Plug & Play' og du skal hele 'processen' (med kanalsøgning etc.) igennem som da du første gang tændte for det.
Du kan 'nulstille' ved at holde 'EXIT' knappen inde i ca. 15 sekunder, med et tændt TV.
god fornøjelse
Af Sjavse
Peter Schrøder skrev:
maskus skrev:Er det ikke muligt at tilslutte harddisken med dobbelt usbstik, således der tilføres mere strøm?
Jeg tror umiddelbart ikke det kan lade sig gøre. Det lyder som en opskrift på kortslutning :-)
Til visse eksterne harddiske følger der et dobbelt usb-stik med så harddisken får strøm fra to usb porte.