Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#160511
Hej.

Mit ret nye Samsung UE37D6577 smart tv er via kabler til router koblet til min pc, der har allshare-programmet vers 2.1.0.11123_8 installeret. Alt fungerer fint, jeg kan se video fra pc'en og høre mp3-musik i lange baner.
Men hvert 30. minut meddeler fjernsynet mig med en lille pop-up-boks i nederste højre hjørne af skærmen, at min pc er tilkoblet.
Ser jeg film, afbryder beskeden filmen og jeg skal med fjernbetjeningen koble mig på pc'en igen. Dét er jo sk... irriterende.
Nogle der kender en løsning - eller har et bud på, hvad der er galt?
Med venlig hilsen
Xperia.
Af Xperia
#160731
Efter samtaler med samsung, stofa og cisco (routeren) tyder det på, at problemet skyldes såkaldt dhcp-lease. At routeren hvert 30. minut fornyer IP-adresserne (eller 'refresher' dem). Statisk IP kunne være en løsning, men stofa mener, jeg først skal prøve deres nyeste modem, der indeholder både router og modem i ét.
Så det gør jeg.

To be continued. :)
Af Xperia
#160813
Hold så fast - ny router. Samme problem.
Efter 20 minutter i telefonkø: "Routeren er ikke sat til, kun modemet", siger supporten.
Øh? sir jeg.
"Du skal på nettet og sætte routeren til." (Den er bygget sammen med modemet i de nye stofamodem'er).
- Det ku de sgu da godt ha fortalt mig i udleveringen. Der er jo ingen brugsanvisning til modem/router.
"Jeg gør det for dig", sir supporten. Og lidt efter:
"Nu virker det. Du behøver ikke fast ip-adresse. Jeg er sikker på det virker."

Jeg har fået hans navn - just in case.
I aften ved jeg om det virker.

To be continued.
Af Xperia
#160902
Arghh, det virker ikke en skid.
Film, der blir streamet fra pc'en til tv'et, blir stadig afbrudt hver halve time af en meddelelse på skærmen om, at pc'en er på netværket.
Som om jeg ikke vidste det.

Og Stofa support har som minimum 30 minutters ventetid i telefonen. Tak for dét, Stofa.

Jeg er sur.
Af Kolvig
#160903
Ja, det lyder da drønirraterende. Men pas nu på, det behøver jo ikke være Stofa der har problemet......
Af tidyole
#160905
Har du prøvet slå popup fra, :) inde i indstillinger
Af Xperia
#160908
@Kolvig: Nej, det gør det jo strengt taget ikke. Men jeg er sur alligevel. :)

@Tidyole: Bom, bom, hvor er det liiige vi har den boks med det flueben?
Af Xperia
#161061
Åh, Tidyole, jeg havde ikke set dit svar. Sorry.
Ja, den er slået fra - eller altså faktisk er den slået til, for den siger jo: "Tillad altid (vis ikke pop-up igen)."
Men ja, den sad (og sidder rigtigt).
Der er stadig 20 i kø, når jeg ringer Stofa. Må fange dem en dag, hvor der ikke er nså travlt.
Lige nu brur jeg så en usb-dims, overfører film til den og stikker den i tv'et, men det er ufedt, at det ikke virker, som det skal.
Af Xperia
#161205
Så fandt jeg fejlen. Eller rettere en kammerat gjorde. Og den er så himmelråbende enkel, så jeg flover mig over at skrive den her. O_O

Man kan bede enhver pc om at gå i dvale efter x antal minutter, right? Gå ind i kontrolpanel, strømstyring og vælg antal minutter under 'slumre'.

Gæt så, hvad min pc stod på...
Jep. 30 minutter.
Maskinen afbryder forbindelsen til netværket, når den går i slumre-mode. Stil slumre-mode til aldrig eller tre timer, når du ser film. Så får du film uden afbrydelser. :D
Af tidyole
#161219
Bare giv Stofa en over tuden alligevel :D
Af Xperia
#161225
Det gør jeg også. Nyt modem med router... ptfff... :)