Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af BSchack
Jeg har investeret i Samsung UE46D8005 og er generelt godt tilfreds med købet, dog er der det kæmpe irretationsmoment at den medfølgende remote indimellem ikke virker overhovedet. Troede selvfølgelig at den blot var leveret med halvflade batterier, men det var så ikke tilfældet. Remoten kan virke fint for så 5 minutter efter at ikke at virke, og så virker den måske en time efter ,eller dagen efter alt efter hvad den nu selv synes. der kommer fint lys i remotens tastetur når den bruges uanset om den får sendt signalet til fjernsynet eller ej så derfor er jeg ikke helt sikker på om remoten er istykker eller det er noget andet der er galt, den medfølgende galaxy Tab kan heller ikke med sikkerhed bruges som remote, da den virker fint for så dagen efter ikke at virke osv.. nogen der har oplevet de samme problemer :s
BSchack
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det lyder som om at der er noget i nærheden som forstyrrer de infrarøde stråler, som remoten benytter. Kan du prøve at slukke omkringliggende elektronik og hårde hvidevarer for at teste?

Du kan altid teste om der kommer infrarøde stråler ud af en remote ved at holde et kamera op foran remoten imens du trykker løs på tasterne. Hvis der sendes infrarøde stråler ud, kan du se det på kameraets skærm.
Af BSchack
Jeg har været i dialog med Samsung omkring emnet, og har i den forbindelse prøvet det lille"trick" med at kigge igennem digitalkameraet når remoten aktiveres, for så at kunne konstatere at den virker, så Samsungs bedste bud er at den infra røde modtager der sidder i fjernsynet ikke virker som den skal, så jeg venter på besøg fra tekniker en af de nærmeste dage, hvor han så sifte den modtager der sidder i fjernsynet, jeg håber ihvertfald ikke at det er andre signaler der forstyrrer, for så er problemet jo ikke sådan lige at løse.