Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af DonOlesen
Hej -

Jeg har købt et Samsung UE32D5005XXE og har kun digital
stueantenne og altså ikke Stofa, YOUSEE eller lignende

Hvis jeg ifølge, TV'ets e-guide isætter en Samsung Wireless LAN adapter kan jeg få adgang til netværkstjenesterne Smart TV (2011), Internet@TV (2010), Allshare (DLNA), PC Streaming og BD Live

Mine ønsker er i prioriteret rækkefølge disse:

1. Leje og låne film via internettet via filmstriben (biblioteketernes udlånsside), VOD på CDON og lignende

2. At gå på internettet på mere eller mindre samme måde som med min PC - hvor jeg feks kan skrive en vilkårlig internet-adresse og gå ind på den.

Spørgsmål:

A. Opnår jeg det via alle eller nogle af ovennævnte netværkstjenester eller får jeg kun adgang til et udvalg af Apps? Eller kræver det en indbygget browser i TV'et?

B. Og skal det nødvendigvis være en adapter fra Samsung for at den kan fungere med det nævnte Samsung TV?

MVH

DonOlesen
DonOlesen skrev: Jeg har købt et Samsung UE32D5005XXE
Hvis jeg ifølge, TV'ets e-guide isætter en Samsung Wireless LAN adapter kan jeg få adgang til netværkstjenesterne Smart TV (2011), Internet@TV (2010), Allshare (DLNA), PC Streaming og BD Live
Adgang til netværkstjenester - Nej
Smart TV - Nej
Internet@TV - Nej

Samsungs bugdet model kommer desværre kun med Allshare(DLNA), så således at du kan hente filer fra din computer eller hjemmeserver, og vise billeder, musik eller vise film.

Så du skal desværre stadig have kablet din computer til tv'et, for at få dine film og internet browsing på skærmen.[/list]
Af DonOlesen
Tusind Tak, så behøver jeg ikke bruge penge på det, men vil så se om jeg ikke kan få mine 5 meter lyd og billedkabler til at virke

Men her tror jeg at jeg skal downloade noget fra Samsung der hedder AllShare - er det noget du har prøvet?

mvh DonOlesen