Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af eoutzen
Jeg har lige anskaffet mig et Samsung UE46D7005 som jeg gerne vil have mine gl. B&O Højtalere 4000 & 7000 som jeg før havde koblet over mit Avant som surround, mit stereoanlæg er et gl.B&O overture.
Er der nogen der ved om det er muligt at få de aktive højtalere til at fungere over det nye Samsung ??

Hilsen
eoutzen
Af Peter Schrøder
eoutzen skrev:Jeg har lige anskaffet mig et Samsung UE46D7005 som jeg gerne vil have mine gl. B&O Højtalere 4000 & 7000 som jeg før havde koblet over mit Avant som surround, mit stereoanlæg er et gl.B&O overture.
Er der nogen der ved om det er muligt at få de aktive højtalere til at fungere over det nye Samsung ??
Umiddelbart vil jeg mene at aktive højttalere kan tilsluttes hovedtelefonudgangen på tv'et. Skal du ha' lyden over Overturen, kan du også bruge hovedtelefonudgangen, men det rigtige ville være at bruge tv'ets optiske udgang. Hvis Overturen har en optisk indgang er det lige ud af landevejen. Hvis ikke, skal du bruge en toslink/phono konverter. Konverteren forbindes til en indgang på Overturen. Om den har phono indgange eller om du skal bruge en phono/DIN ledning, kan jeg ikke gennemskue.
Af eoutzen
Peter Schrøder skrev:
eoutzen skrev:Jeg har lige anskaffet mig et Samsung UE46D7005 som jeg gerne vil have mine gl. B&O Højtalere 4000 & 7000 som jeg før havde koblet over mit Avant som surround, mit stereoanlæg er et gl.B&O overture.
Umiddelbart vil jeg mene at aktive højttalere kan tilsluttes hovedtelefonudgangen på tv'et. Skal du ha' lyden over Overturen, kan du også bruge hovedtelefonudgangen, men det rigtige ville være at bruge tv'ets optiske udgang. Hvis Overturen har en optisk indgang er det lige ud af landevejen. Hvis ikke, skal du bruge en toslink/phono konverter. Konverteren forbindes til en indgang på Overturen. Om den har phono indgange eller om du skal bruge en phono/DIN ledning, kan jeg ikke gennemskue.
Tusind tak jeg forsøger :-)
Af noxity
Du skal være opmærksom på at når du bruger aktive højtalere fra B&O tilsluttet direkte til et minijack stik eller lignende, så opstår der lidt problemer:

Når de normalt er tilsluttet et anlæg, så får de konstant at vide om anlægget er tændt. Hvis du tilslutter dem via normal phono, så ved de ikke hvornår de skal være tændt. Så her tænder og slukker de baseret på lydniveauet. Dette betyder at i stille scener vil højtalerne slukke, og så tænde igen når der kommer lidt mere lyd.

Ved ikke om dette gælder alle B&O's højtalere, men dem jeg har arbejdet lidt med, de siger en lille "klik" lyd hver gang de tænder og slukker. Dette kan godt være lidt irriterende :)

Der findes løsninger mod dette, men de er lidt mere komplicerede end at jeg ville forsøge mig med dem til min lille test. Derfor kan jeg heller ikke huske hvad det indebærer, men jeg ved at det er muligt at undgå det hvis man virkelig vil :)