Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Jeg har et samsung 7005 hvor jeg har canal digital via ca-card tilsluttet. Smart :) Det fungerer godt og jeg slipper for en ekstra fjernbejening til parabolen.

Men... det undrer mig at ingen har skrevet om problemet med at det optiske cabel kun udsender 2 kanals lyd , dvs ingenious mulighed for sursurround.

Er der andre som har fundet en loesning?
Af rollo.srn
Hej

Jeg kan oplyse, at jeg er igang med en længere dialog med Samsung Support ifht. at få et svar.
Canal Digital oplyser, at deres ca-card understøtter 5.1CH lyd. Så det er ikke dem som har problemet.
Indtil videre vil Samsung anbefale mig, at bruge et HDMI-kabel. Problemet er bare, at der ingen HDMI-udgange er på UE46D7005 ? Endvidere anbefales det i brugermanualen at anvende et optiske kabel. Så jeg afventer spændt endnu et nyt svar fra Samsung...
Brugeravatar
Af MigSelv
Ifølge specs, har dit tv ARC ( audio return channel ) via HDMI. Dette skulle give mulighed for lyd ud via HDMI, og måske mulighed for 5.1 lyd.
Af Chaui
Har surround sound på min D8005, dog via HDMI(ARC), så har du en forstærker med ARC så spiller det bare.

Men ja, du får ikke mere end 2.1 ud af optisk, i fjernsynet.