Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af KIM76
#185949
Hej

Jeg har et problem med mit Samsung tv UE40ES8005UXXE med den sidste opdatering.

Jeg kan ikke finde alle digitale kanaler (KUN 6 ALLE DR) når jeg søger med land- Danmark
og der virker guiden rigtig. Jeg har søgt med Land- Finland og der finder den alle kanaler men der virker guiden ikke rigtig. Der kommer ikke nogle programmer i oversigt før jeg kører alle kanaler igennem manuelt og opdateringen er MEGET langsom.

Er der nogle som har samme problem? og er der nogle af jer der ude som har et guldkort på hånden.

Jeg har brugt følgende oplysninger inde fra Bredbaand Nord:

Netværks ID. 1
Modulation. QAM256
Frekvens 306 MHz
Symbolrate. 6875

Ligger i stor diskussion med Samsung og Bredbaandnord om hvor vidt det kan være rigtig man skal sidde imellem 2 parter som konstant giver hinanden skylden.

Håber der er en der har et godt svar/alternativ.
Af dk9000
#185980
Altså nu er det jo IKKE første gang at samsung klokker i det med de lande koder der.... så jeg vil nok hælde mest til samsung... og når der er gennemgang i kablet, som du jo kan se der er ved andre lande, ja så må fejlen ligge på tvet og ikke udbyderen.

Jeg ville sende det til service.
Af KIM76
#185987
Hej

Jeg har snakket med dem igen og det ser ud til de vil sende en tekniker skal snakke med dem igen i eftermiddag så må vi se.

Tak for svaret.
Af MaxRoach
#190209
Bumper lige den her da jeg har samme problem!

Har Waoo kabeltv (forhenværende Dansk Bredbånd) via SEAS-NVE.

Alle kanaler kommer fint ind når jeg anvender Finland og kører automatisk søgning.

Første gang jeg læste dem ind havde jeg endda programguiden men den røg efter min router gik ned og TV'et røg af nettet første gang? Aner ikke om der er årsagsammenhæng der...

Nu ingen programguide og ingen programinfo...

Meget interesseret i hvad din tekniker siger.
Af KIM76
#190211
Hej

Så er der kommet en afslutning på problemet hvis man kan kalde det det.

Samsung og andre producenter kan ikke gøre noget da Bredbaandnord ikke ligger inde for de søge grænser som producenterne kan men ved at der bliver arbejdet på det ved bredbaandnord så vi bare se om det bliver løst på et tidspunkt.

Jeg havde også et problem med at min epg var helt væk men det et print der var gået men er lavet så ved ikke om det kan være dit problem. Prøv at lave en ny søgning det gjorde jeg efter Bredbaandnord havde skiftet printet og det virkede.