Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Har et LG 50PZ950W tv og modtager tv signal via egen antenne og boxer abonnement.
Når jeg førsøger at optage en af de nye HD kanaler (TV2 HD, TV2 sport HD, kanal 6 HD eller TV2 film HD) får jeg beskeden: Program med opretshavlig beskyttelse. Kunne ikke optage.

Har kontaktet boxer kundeservice, som siger at det kræver en boxer godkendt digital modtager at kunne optage kodede udsendelser....

Dette kan jeg ikke forstå, da mit tv er på boxer´s godkendelses liste.

Alle kanaler virker iøvrigt fint og jeg kan godt optage øvrige kanaler (incl. DR 1 og DR HD)

Er i andre i samme situation?
Af lgowner
har set den på enkelte optagelser. Dr.Who som eksempel, og da andre optagelser af showet går igennem, så vil jeg sige det er HD versionen som sender signalet omkring forbud mod optagelse, da (sd) signalet på dr virker fint.

men det kan da være en fejl på LG, for jeg har kun set fejlen en gang.
Af BalderMcfly
D.v.s. du kan fint optage f.eks. TV2 HD og gemme optagelser med et boxer abonnement?

Tænker er der må være noget galt med mit CI+ kort eller tv...
Af Skærmtrolden
Hvad med selve CA modulet? Er det et CI eller CI+? Det skal være CI+ for at klare de nye kanaler... Er det et Boxer godkendt CA modul du har?
Af BalderMcfly
Ja, det er et CI+ modul købt hos boxer. Alle kanaler vises også korrekt. Kan blot ikke optage HD kanalerne.. :((
Af BalderMcfly
lgowner vil det sige at du generelt kan optage både TV2 HD, Kanal 6 HD, TV2 film HD og TV2 sport HD uden problemer?

Kan andre bekræfte at de kan dette? (med boxer abonnement)

Har nu kontaktet LG, som siger at HD kanaler fra boxer typisk er spærret for optagelse p.g.a. ophavsret... De anbefaler dog at jeg kontakter boxer for de præcise oplysninger.
Boxer kan ikke forstå at jeg ikke kan optage kanaler :s