Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mads74
Hey folkens

Jeg er YouSee-kunde med mellempakke og har i forbindelse med en kanalopdatering mistet en masse kanaler (3+, Canal 9, Zulu, TV2 News osv) på mit Panasonic TX-p42x10-tv.

Samtidig har jeg også beholdt en masse kanaler som fx DR, DRHD og fik sørme også TV2 HD i forbindelse med kanal-opgraderingen.

Når jeg søger efter de tabte kanaler i DVB-C's autosøgning sætter jeg frekvens til 143 MHz, Symbol-rate: 6875, Netværks ID: 100 (med to tomme pladser foran). (Alle indstillinger går dog over på "Automatisk", når jeg hopper ud af menuen igen)

MEN...når jeg så trykker "Start autosøgning" og tv'et fortæller, at "alle DVB-C kanaldata bliver slettet" så kommer jeg hen til menu-punktet "Valg af DVB-C netværks-id", hvor der kun er fundet en tv-udbyder, der er hedder "standardnetværk" og netværks-id'et er sat til 0.

I min kanaloversigt er alle de de mistede tv-kanaler, men de fremstår som krypterede.

I ren desperation har jeg forsøgt med at gendanne fabriksindstillinger - og prøve med at vælge Sverige som land og dansk som menu-sprog, men det har altså ikke hjulpet.

Er der nogen, der ved, hvordan jeg kan finde mine tabte kanaler?

Med venlig hilsen
Mads
Af Vilhelm
Der er problemer med Panasonic 10- og 11-serie. Se denne vejledning af psk s. 8 eller af mig s. 9:
[/url]http://forum.recordere.dk/forum_posts.a ... -p-x10[url]

Gå tilbage til Fabriksindstillinger og sluk for tv'et.
Tænd for tv'et og vælg dansk som sprog og Finland, Helsinki som land.
Den første automatiske kanalsøgning resulterer kun i analoge kanaler. Du kan afbryde søgningen ved Exit.
Klik nu på input-tasten TV og vælg DVB-C.
Gå ind i Menu, Indstilling, DVB-C indstillingsmenu, Autosøgning.
Vælg nu "Alle kanaler" eller "Gratis kanaler".
Vælg Fuld søgning (Hurtig dur ikke).
Spring forbi punkterne Frekvens og Symbolrate. De skal forblive "Automatisk".
Indtast netværks-id 100 og tryk OK.
Vent til søgningen er helt færdig. Det kan tage 10 minutter.
Ret Sprog og Tidszone til GMT + 1

Det er vigtigt at gøre det hele helt rigtigt. Så vær omhyggelig og fortvivl ikke, hvis det mislykkes i første omgang. Vær rar at melde tilbage.
Af Mads74
Perfekt - virkede i første hug, tak!
Af Vilhelm
Mads74 skrev:Perfekt - virkede i første hug, tak!
Det var godt.

Jeg glemte at tilføje at du skal gå ind i Menu -> Indstilling -> System -> Systemopdatering. Her skal du vælge indstillingen "Fra" ud for "Auto-opdat-søgning i standby". Hvis du ikke gør det, vil din kanalliste af en eller anden grund miste 4 kanaler når dit tv har været i standby.

Det er noget pokkers noget med disse Pana'er, men Panasonic synes at være ligeglade, selv om jeg har meddelt dem hele historien.
Af maximum122
Hejsa tak virker også på mit g10e.
Har profiber/waoo
sprog var indstillet til Dansk og land Sverige
Kunne ikke forstå jeg ikke kunne finde tv2hd og tv2 sport hd. Men jeg kunne godt finde drhd. så troede mit tv var forældet...
Kunne godt tænkte mig at kalibrerer mit tv men kan ikke finde det herinde. har gjort det før for meget længe siden. men kan ikke finde den tråd igen. er sgi ikke så ferm til at finde rundt herinde :(( ...
Af maximum122
for dælen da det kører. fandt lige hvor jeg kunne trykke på tidligerer indlæg så har fundet kalibrering.
og fedt jeg kan se tv2hd og sport nu takker