Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har købt sådan et Samsung til køkkenet. Da de digitale kanaler skulle indstilles kunne den ingen finde. Så læste jeg et eller andet sted at jeg skulle vælge Finland som det land tv'et var i. Så fandt den det hele. Dejligt.

Men nu er det forudsigelige problem kommet. F.eks. Disney Channel er selvfølgelig med finsk sprog. Det er ungerne en smule trætte af. Jeg kan sagtens skifte på kanalen men den gemmer det ikke så tilbage til finsk så snart der er skiftet kanal. Discovery kommer nu med finske undertekster.

Er der nogen der har en løsning til det ?

Jeg har prøvet at skifte tilbage til Danmark efter kanalerne er indstillet - men så forsvinder hele skidtet igen og så skal jeg lave en ny finsk kanalsøgning.

mvh

Kostas
Hamsiel skrev:Jeg har købt sådan et Samsung til køkkenet. Da de digitale kanaler skulle indstilles kunne den ingen finde. Så læste jeg et eller andet sted at jeg skulle vælge Finland som det land tv'et var i. Så fandt den det hele. Dejligt.
Du skal naturligvis også kunne finde dem på dansk. Det lyder som om du har kabelTV og ikke har fået indstillet ID korrekt? Du kan i øvrigt, også selvom du søger på Finsk, stadig få dansk som sprog, hvis du indstiller det i tv'ets opsætning (har jeg læst - ikke selv afprøvet..)
Af Hamsiel
Det hjalp. Fandt et andet sted i menuen hvor man manuelt kunne indstille id osv. Takker.