Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej folkens
Efter at have kørt en kanalsøgning efter overgang til MPEG-4 mangler jeg nu et par kanaler, primært fra den ”store pakke”, bl.a. Canal 9. Jeg har haft snakket med Stofa, og de siger de ikke kan gøre noget da jeg har nogle af kanalerne, hvilket vil sige at det ikke er deres signal den er gal med.
Mit tv er Samsung UE40C6005 med MEPG-4 DBV-C tuner, og har prøvet Stofa’s indstillinger:
Frekvens: 346 MHz (346000 kHz)
Netværks-ID: 0
Modulation: 64 QAM
Symbol rate: 6900 KS
Men det hjælper ikke. Jeg kan se Canal 9, men hvis jeg går over på den er skærmen bare sort og efter lidt tid skriver den ”intet signal” osv. Jeg har også prøvet en indstilling der er ”særligt tilpasset Samsung tv”, med indstillingerne:
Frekvens: 3700 MHz (370000 kHz)
Netværks-ID: 0
Modulation: 256 QAM
Symbol rate: 6900 KS

Men det hjalp heller ikke. Har prøvet at indstille ”land” til både Sverige og Finland, men det hjalp heller ikke.

Hvad f**den kan der være galt?

Tak for hjælpen ;(
Af jdsony720
Har det samme problem bare med et Sony ex720. Hos mig er det dog også Animal planet og CNN det er galt med. De er der på det analoge signal men ikke på det digitale...

Har også prøvet med andre indstillinger uden held. og Stofa er som sædvanlig ikke til nogen hjælp.

Håber det er ok jeg hopper med i din tråd...? :)
Af mik57
Er jeres antennekabler i orden.
Har selv lige skiftet fra analog til digital(box) på 1st sal , har været nød til at udskifte antennekabler for at få alle kanalerne .
Af jones31
Ja de skal være dobbelt skærmet og hf tætte.
Af jones31
Ja de skal være dobbelt skærmet og hf tætte.
Af jdsony720
Det er jo først efter den sidste gang Stofa har ændret på kanalerne der er begyndt at være problemer. Så hvorfor skulle et nyt kabel hjælpe?? ;;)

Hvilke kable skal man så kigge efter hvis det er?? Vil sq gerne ha styr på det.