Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af praun
Nogen der ved hvornår TV2 HD kan ses på Canal digital?

Jeg har lige lavet kanal søgning på Thor men ikke fundet nogen TV2 HD kanal.

Kan ikke finde nogen info på canaldigital.dk om hvornår præcist tv2 hd kan findes...

Og hvad med DR1 bliver den også lavet om til HD opløsning på sattelit (Thor) Eller er det kun på DVB-T ??

Synes helt ærligt at info om dette meget mangelfuld... :s

Hvis nogen har dato og facts, ville jeg blive glad :)
Af dennis.p
Læste ved på et link fra en antenne forening i Aalborg at de skifter til HD d. 11 januar
Af PeterD
Jeps. Mener også det er den 11-12 Januar at TV2 ENDELIG bliver HD...

Egenlig lidt sjovt, nu hvor TV2 bliver betalingskanal og HD melder DR ud at de også vil gå over til HD (DR1).. O_O

Er det bare mig, men hvorfor har DR været sååååå langsomme med at komme med på HD bølgen..? (Spar mig for DR HD. En kanal som KUN viser fra 17-24, har naturudsendelser og så lige fredagsfilmen i HD som det eneste lyspunkt).

I Sverige er det gået lidt lettere med TV4 HD, SVT1HD og SVT2 HD hvor de er skiftet næsten ubemærket til HD UDEN reklamegejl og stor fanfare over at de nu sender i HD.
Af xcardman
tv2 HD

mener jeg først bliver med dvb-t2 modtager og c-plus decoder
en gang i april 2012

den 11 januar er det helt slut og bruge en mpeg2 decoder

så der bliver mange harddisk rec som kan smides ud til skald
alså dem med mpeg2 dvb-t tuner

alt bliver nemlig mpeg4 både SD og HD. fra 11 jan
Af praun
Ja vi er ikke rigtig kommet tættere på en dato. Det lader til at andre herinde er ligeså meget i tvivl om dette som jeg selv...

Husk nu at jeg taler om sattelit / canal digital. Personligt tror jeg ikke at DR1 bliver HD på sattelit, da det så kun vil være folk med HD reciever som kan se den jo... så kan de selvfølgelig åbne en dedikeret DR1 HD kanal men der tror jeg ikke sker... men jeg håber at jeg tager fejl...

Fik i dag en reklame mail fra canal digital hvor de reklamerer for TV2 og TV2 HD men umiddelbart siger de kun at man beholder TV2 efter d. 11 januar ikke nogen dato for HD... mystisk
Af LIMO
Jeg har Viasat stor pakke og HD receiver. De sender allerede TV2 HD og har i hvert fald gjort det siden midt i december, hvor jeg opdagede det på kanal 31. Mon ikke Canal Digital også snart kommer med på vognen.
Senest rettet af LIMO 9. jan 2012, 20:02, rettet i alt 1 gang.
Af pipper
Har også TV2 HD. Får signalet fra Stofa.

Kommer TV2 HD ikke til at koste ekstra.

Jeg kan ikke forstå at de har fjernet den "almindelige" TV2 og lagt HD'en ind istedet.

Jeg vil dog gerne beholde HD kanalen, men ikke for en hver pris.
Af Lindberg47
Så må det være i morgen vi får DR1 HD og TV2 HD.

Glæder mig :)
Af PeterD
Føler mig som en "newbie" O-O , men here goes:

Skal man lave en helt ny kanalsøgning på sit Pana tv, eller kan man nøjes med at opdatere sin kanalliste, for at fange TV2HD med YouSee Kabeltv.....

Skulle nødig miste ALLE billede og lydindstillinger, da jeg "endelig" har fundet de indstillinger som passer bedst til mig....

Grazia's....
Brugeravatar
Af edinger
PeterD skrev:Grazia's....
Grazie --> italiensk
Gracias --> spansk

Men det var vist ikke det, du spurgte om... 8)
Af PeterD
Nåe ja.. :D

Man er vel 1/3 italiensk, 1/3 spansk og 1/3 dansk....Spøg til side..... :)

Men hvad gør i andre....?
Af -jacob
Hm..
Jeg har lidt overvejet det samme. Men i og med at vi i november lavede kanalsøgning med nyt netværks ID der er dedikeret til vores tunere i tv'et, kan det faktisk godt være at de versioner vi har i øjeblikket automatisk bliver ændret til HD versioner, uden en ny søgning. Så prøv en gang at vente, og se hvad der sker imorgen, jeg har en ide om at det kører helt automatisk denne gang.
Af Mailman
PeterD skrev:Føler mig som en "newbie" O-O , men here goes:

Skal man lave en helt ny kanalsøgning på sit Pana tv, eller kan man nøjes med at opdatere sin kanalliste, for at fange TV2HD med YouSee Kabeltv.....

Skulle nødig miste ALLE billede og lydindstillinger, da jeg "endelig" har fundet de indstillinger som passer bedst til mig....

Grazia's....
Jeg er stoppet med kanalopdatering på mit V20, da jeg mister nogle kanaler bl.a Nickeleodeon og Kanal 5 HD + en del andre... Så for mig bliver den en ny autosøgning, desværre.. På mit GT20 + BST800 fungere det dog fint :s
Af Lindberg47
Så er der både DR1 i HD og TV2 HD på YouSee i Aarhus.