Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Flatpanels,

OK jeg er total rookie på dette område, så bær over med mine tåblige spørgsmål...men:

1: Har mit tv en indbygget DVB-C turner? Umiddelbart vil jeg mene nej da jeg ikke kan modtage/se nogle digitale kanaler men kun analog - dvs jeg skal ud og købe en boks af en art korrekt?

2: I januar 2012 kan jeg ikke se mine analog tvkanaler korrekt - eller?

Håber i kan hjælpe, evt med nogle anbefalinger til bokse hvis jeg skal bruge sådan en..

Allan
Brugeravatar
Af edinger
Du er på rette spor.

Dit tv har rigtignok ingen indbyggede tunere.

Men frygt ej. Med en HD-boks fra YouSee er du godt kørende, så langt øjet rækker ;)
Af Nautilous
OKies jeg takker!

har været inde på YouSee's hjemmeside og hvis man skal have/leje sådan en boks kalder de det Yousee Plus og det koster extra 89 kr/md.

Men vel på tide jeg får digitale kanaler :o

Tak for hjælpen!
Af BrianH
Nautilous skrev:OKies jeg takker!

har været inde på YouSee's hjemmeside og hvis man skal have/leje sådan en boks kalder de det Yousee Plus og det koster extra 89 kr/md.

Men vel på tide jeg får digitale kanaler :o

Tak for hjælpen!
Du kunne jo også bare købe en boks i Elgiganten, Computercity eller lignende, så du ikke skal betale leje til yousee
Af StoreSol
Yousee boks er helt klare den dyreste løsning på sigt, der er selvfølgelig nogle flere fordele med, som mulighed for tilkøb af kanaler, optager, yousee cinema osv.

Men hvis du ikke har brug for de ekstra features, kan du bare købe en simpelt dvb-c tuner boks, har set dem til 300.- engang imellem.

De tilsluttes bare hdmi porten, og så skifter I kanal på boksen istedet for fjernsynet.
Af Nautilous
Ok takker,

Jeg finder ud af om det bliver en Yousee Boks eller en anden jeg køber.

Lækkert at få afklaret hvad jeg skulle bruge og mine valgmuligheder.

God weekend.