Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej.
Jeg har et Samsung UE46D6205. Min boligforening har skiftet antenne stik til et beder et, alt virkede super da jeg smed kablet over i det nye stik. Så ville jeg søge efter nye digital kanaler, nu kan jeg kun modtage analog kanaler. Hvis jeg skifter til Finland kan den finde 25 digitale kanaler, men som sagt ikke en eneste når den står på dansk.
Jeg har prøvet plug and play altså at nul stille tv’et men det virker heller ikke..

Jeg har Yousee Fuldpakke, bor på amager (2300) og søger under:
Net id 151
Frekvens 143000 kHz
Symbolrate 6875
Modulation 64

Et bud på hva der kan være galt er godt modtaget :)
Af jgr
Det er et gammel kendt "trick" at stille land til Sverige eller Finland for at få den digitale tuner til at opføre sig "normalt".
Hvorfor det er sådan ved jeg egentlig ikke, men selv på min LG skal jeg vælge Sverige som land for at det hele virker.
Det betyder dog ikke noget for funktionaliteten, at du vælger Sverige som land - sproget kan du jo stadig stille til dansk.
Af P.With
Nu har jeg fejlmeldt det, Hifi klubben hvor jeg har købt det siger jeg skal komme ned med det så får jeg bare et nyt hvis de heller ikke kan finde nogle Digitale/HD kanaler...
Af P.With
Efter at ha slæbt tvét ned til HiFi klubben testede de det der nede og det virkede fint.. Det jo enligt ok for så ved jeg det mit antenne stik her i lejligheden det ikke virker ordenligt.. Jeg søgte igen efter digitale kanaler da jeg kom hjem og den fandt ikke nogle, så fik lov til at låne naboens antenne stik og så fandt den lidt over 200 digitale kanaler med det samme.
Nu virker det som det skal, sat i mit eget antenne stik, men skal så bare ikke søge efter kanaler ;)

På mandag ringer jeg så efter en tekniker der kan se på stikket..
Kæft det nice med HD kanaler igen...