Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg forsøger at opsætte et LG LCD TV (model: 42SL8500) til YouSee TV.

TV'et har ifølge specifikationerne på LG's hjemmeside både DVB-T og DVB-C tuner, begge med både MPEG2 og MPEG4.

Vi har den fulde pakke hos YouSee (ikke YouSee Plus) og der burde være en række digiale TV-kanaler inkluderet, men når jeg beder TV'et finde alle kanaler finder det kun de 32 analoge kanaler.

For at se de digitale forstår jeg at jeg skal have en DVB-C tuner med MPEG4 understøttelse - og det burde dette TV som sagt have.

På side 18 i PDF manualen (downloaded fra LG's hjemmeside) kan man se hvordan man opsætter TV'et til at bruge DVB-C tuneren og hvordan man indtaster "Network ID". Men problemet er blot at denne settting ikke er i min menu. Jeg kan kun vælge antænne. Jeg har taget et billede af menu'en på mit TV her: http://db.tt/5jCsqGo

Det skal siges at jeg IKKE har noget CI kort eller "kort-holder" indsat i PCMCIA porten. Men dette burde så vidt jeg forstår ikke være nødvendigt for at se de gratis digital-kanaler hos YouSee?

Er der nogle her der har en idé til hvad jeg gør galt og hvordan jeg kan komme videre?
Af Rex64
Prøv at sætte land til Sverige, derved aktiverer du dvb-c tuneren :)
Af watson
Rex64 skrev:Prøv at sætte land til Sverige, derved aktiverer du dvb-c tuneren :)
Awesome! Det virkede - Tusinde tak :)