Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Folkens!

Har lige købt et nyt LG 32LD320N LCD-TV til køkkenet! Ikke noget vidunder som sådan, men dog HD-ready og med DVB-C-tuner :).
Indstillingen er gået glat - dog med landeindstillingen (Sverige) in mente, da man ellers ikke har muligheden for at søge på DIG-C (kabel), men kun på DIG-T (luft). Spørgsmålet er nu om nogen af jer kan svare på, hvorfor jeg oplever digitalt hakkeri på visse af de digitale kanaler - ikke dem allesammen. Signalstyrken bør da være ens på alle digitale kanaler, eller?
TV'et kører V03.68.00 firmware - findes der nogen officiel opdatering til denne? - Jeg kan ikke finde nogen...
Hvem har et brugbart løsningsforslag?!
Af noxity
Det er lige netop signalstyrken der er problemet.

Der er stor forskel på hvor meget støj der er i luften på de forskellige frekvenser. Derfor kan du godt have kanaler hvor du ikke oplever problemer, og andre for du slet ikke kan finde eller se dem.

Den løsning der virker for langt de fleste (med mindre selve installationerne hvor du bor er dårlige), er at skifte til et bedre skærmet kabel. Hvis dit signal i forvejen er svagt, kan det være nødvendigt med et dyrere kabel, hvor du måske kan nøjes med en lidt billigere variant hvis problemet ikke er så stort.

Det skal dog siges at kvaliteten af afskærmningen ikke altid hænger sammen med prisen!
Af Allan Bøgh
noxity skrev:Det er lige netop signalstyrken der er problemet.

Der er stor forskel på hvor meget støj der er i luften på de forskellige frekvenser. Derfor kan du godt have kanaler hvor du ikke oplever problemer, og andre for du slet ikke kan finde eller se dem.

Den løsning der virker for langt de fleste (med mindre selve installationerne hvor du bor er dårlige), er at skifte til et bedre skærmet kabel. Hvis dit signal i forvejen er svagt, kan det være nødvendigt med et dyrere kabel, hvor du måske kan nøjes med en lidt billigere variant hvis problemet ikke er så stort.

Det skal dog siges at kvaliteten af afskærmningen ikke altid hænger sammen med prisen!
Hey Nox!

Tak for svaret!
Jeg prøver mig frem med et bedre kabel.
Allan
Af noxity
Husk at din kabelføring ikke er bedre end det svageste led. Jeg havde pixeleringer pga. et ½ meter kabel der fulgte med min Slingbox. Det var nok.

Hvis du stadig bruger de gamle plastikhætte stik, så smut skidtet ud. Det hænger bare ikke sammen med digitalt TV.