Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa.
Jeg har købt et Samsung 50" PS50C685 til 7.990 i Fona. Jeg havde set det til 1000,- mindre hos Komplett - men de har kun én 3D brille med. Fona har 2 i pakken. En 3D brille hos Komplett koster 700,- og forsendelsen af tv'et koster 400,-. Altså endte jeg med en merpris på 11,-. Og for de 11,- får jeg så de 4 Shrek-film som også er med i pakken hos Fona. Det er vel fair nok.

Nå, men jeg har en "Philips hts3357" (Home Theater System) som jeg bruger når jeg skal have bedre lyd end det der kommer ud af tv'et. Men hvad sker der så lige for mit tv? Den eneste lyd-udgang er jackstikket bagpå, som desuden mute'er højttalerne når der sættes stik i (så stikket kan ikke sidde i permanent, hvis det ender med at være den eneste mulige løsning). Kan det virkelig være rigtigt?
Mig bekendt har mit lydanlæg ikke HDMI 1.4, så jeg kan ikke bruge ARC.

Hvad skal/kan jeg så gøre? Nogen må da have samme udfordring.
Senest rettet af Dr.Zoidberg 13. mar 2011, 10:58, rettet i alt 1 gang.
Af xcardman
hjælper desværre ikke meget
når anlæget kun har hdmi indgang og ingen toslink indgang
anlægget har ikke 1.4
så man kan ikke bruge anlægget sammen med 3D
men uden 3D, burde det fungere fint
Af kruga
Hmmm... Omformer fra scart til phono?

Ellers har jeg ikke lige nogle ideer..

Den er sgu træls den du er løbet ind i..
Af Dr.Zoidberg
Tak for jeres svar.
Jeg havde skrevet forkert i tråden - den eneste udgang er altså et 3,5mm jackstik. Har lige rettet det.
Der er kun et scatstik på TV'et og det bruger jeg til min gamle hdd-optager.
Det virkede ellers begge veje (med lyd-anlægget) da jeg brugte scart på mit gamle tykskærms tv.

Hmm. Det er temmelig dårlig stil. Øv øv.