Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej
Her ikke været så aktiv på FP i et stykke tid så jeg har desværre ikke fulgt med i nyhedsmail.

Jeg skal have nu fladskærm og er virelig lun på et PS50C7705 som er kommet helt ned på kr.10.000,-

Har nogen hørt eller set noget til en afløser for 7705/8705 modellerne. Det går jo så stærkt i øjeblikket at man dårligt kan nå at købe før de er afløst at noget nyt og bedre.

Regner med at købe det hos Wupti / Kanonpriser til kr.10.095,- nogen bedre forslag.

På forhånd tak for svar og evt. hjælp.

Pede
Af THM
Der er præsenteret afløsere. de kan ses under nyheder fra ces :)
Af Pede2970
OK, LED med en del nyt og Plasma med mindre nyt...

Tror bare jeg holder mig til PS50C7705. Når den nye 50" bliver 51" så bliver den også lidt dyrer og tillige er 2010 modellen i forvejen et super køb til kr.10.000,-

Men den er i øvrigt lækker den nye Touch fjernbetjening/ i phone 4...look, men den kommer så kun til 8000-serien...
Af THM
det kan godt være den er fancy smart, men tvivler på hvor praktisk den er i daglig brug, vil selv hellere have den fjernbetjening der medfølger til ps50c7705...
Af Pede2970
Jep, enig. Den "originale" kan anvendes med tommelfingeren mens man griber om den. Den nye et en 2 håndsmodel med mindre man har en KÆMPE hånd. Form følger ikke funktionalitet.
Af Mysen
Det skal lige siges, at selv om PS50C7705 er et glimrende tv, så har der været, og er stadig mange fejl på modellen. Buzz, retention, EPG kampatibilitet med YouSee, IR til 3D brillerne....
Der er rigtigt mange, der har købt det, men har sendt det retur pga. enten buzz eller retention. Derfor skal det anbefales, at man køber det over internettet, så man kan sende retur, hvis man får en af de modeller, der lider.
Det er jo muligt, at det er en af de ekstra ting, man får på afløseren. - Altså et mere stabilt produkt, og at de har fået bugt på retention. Jeg tvivler dog.

Men ellers kan jeg sagtens anbefale det. Det er et rigtigt dejligt billede, der følger med.
Af Pede2970
Hmm. Det var da en uventet drejning.

At mange skulle have returneret der skærme pga. problemer. Er det noget du kan dokumentere, kender noget konkret til eller bare noget du tror!

jeg kender til problemer med buzz, som Samsung klare hos kunden med en ny strømforsyning.

Retention, ja, kortvarigt efter et fast billede. Men ikke billed brænding eller noget der bliver på skærmen. Som jeg kan forstå på den test der er her på FP.

IR vedr. briller. Ja som kortvarige udfald men ikke decideret defekter.

Jeg går i øvrigt ikke efter 3D løsningen på dette tv men syntes bare det er en faliterklæring ikke at købe det. Tror ikke vi kommer til at se 3D film på det for jeg har en hjemembiograf med 110" lærred, HD-projektor og 2500 Watt 7.1 løsning. Film bliver nok forsat set på det.
:(
Af Colt
For lige at give Mysen lidt backup..

Så returnerede jeg mit for nyligt..

Er helt enig i at det er nok et at af de tv hvor du får mest i "top" klassen for 10k..

Men der er desværre mange problemer med præcis de ting Mysen peger på..

Mit var problemer med buzz og ret kraftigt retention..

Så jeg venter og se hvad samsung byder på her i det nye år!
Af Colt
og når du nu siger du ikke vil bruge 3d på det osv.

Så bør du måske se lidt nærmere på LG 50pk950n..

Som også er gået hele 2-3000 ned i pris den sidste måned..

Jeg har den model i soveværelset og er oven ud tilfreds.. Det er godt nok et billigere tv end 7705 og vil da også sige det vinder på marginalerne.!

Men syntes du får vildt meget tv for 8000 i Lg's 950 model..

Og ikke haft problemer med buzz, retention eller andet på dette tv..
Af Pede2970
Ok, Colt men var dit buzz ikke fra strømforsyningen, som kunne have været ordnet ved hjemmeservice og retention var det vedvarende eller som testen her på FP beskriver - kortvarigt?

Har overvejet LG men syntes bare bedre om Samsung. Baseret på den test her på FP er det nærmest TOPPEN af TOPPEN, og nu er den sågar kr.3000,- billigere.
Af Colt
Nope det var tv'et.. Men buzz kommer jo fra høje spændinger så har jo lidt med strøm at gøre..

Men syntes det lyder som om du har besluttet dig.. Syntes også det er et lækkert tv.. So go for it :)

Er sikker på du bliver lige så glad for det som mange andre...

Jeg havde også fået samsung service på hvis ikke det var fordi jeg syntes de nye modeller ser så lovende ud.
Af JesperAndersen
Pede2970 skrev:Hmm. Det var da en uventet drejning.

At mange skulle have returneret der skærme pga. problemer. Er det noget du kan dokumentere, kender noget konkret til eller bare noget du tror!
En lidt spøjs vinkel du anlægger til de input du får - virker som om at du mistænkliggører svaret..?...En søgning på dette og lign. fora, bekræfter til fulde dette udsagn

jeg kender til problemer med buzz, som Samsung klare hos kunden med en ny strømforsyning.
Ahrg, SÅ enkelt er det ikke altid...kan også være selve panalet som summer. Og derudover har Samsung en temmelig høj tærskel for støjniveauet f.s.v. angår om det er "godkendt"

Retention, ja, kortvarigt efter et fast billede. Men ikke billed brænding elle
r noget der bliver på skærmen. Som jeg kan forstå på den test der er her på FP.

Ja, retention er "flygtigt". Burn-in ikke, og tror at du måske blander disse begreber sammen (?)

IR vedr. briller. Ja som kortvarige udfald men ikke decideret defekter.

Jeg går i øvrigt ikke efter 3D løsningen på dette tv men syntes bare det er en faliterklæring ikke at købe det. Tror ikke vi kommer til at se 3D film på det for jeg har en hjemembiograf med 110" lærred, HD-projektor og 2500 Watt 7.1 løsning. Film bliver nok forsat set på det.
:(
'Tror også selv at du blot skal betragte 3D som en sidegevinst ved at få et godt TV

Slutteligt; jeg har omtalte TV, og jeg er MEGET tilfreds med det. Summen hos mig er praktisk talt uhørligt (undtagen ved HELT hvid skærm, der summer det en anelse - men ikke mere end alle andre plasmaer gør. Og retention har det også - dog på ingen måde slemt el. noget man bemærker ved alm. brug

MVH
Jesper Andersen
Senest rettet af JesperAndersen 28. jan 2011, 16:32, rettet i alt 1 gang.
Af Pede2970
ok, Thx...men bliver lidt i tvivl...de eneste reele problemer jeg har hørt om var buzz fra strømforsyningen som Samsung klare super ved et hjemmebesøg/skift af strømforsyning.

De andre ting der nævnes har jeg ikke betragtet som "problemer" og er der for lidt ærgerlig over at skulle høre
"mange har returneret deres"....UPS.

Jeg vil ikke købe et tv som jeg højst sansynligt skal returnere og hvor det nærmest lyder som en gevindst i lotto at der ikke er fejl på.!!!

Ville godt kunne venter 2-3 måneder på den nye model men hvis den koster 2-3.000,- mere......nej så må jeg igen vente..eller springe over.
:s
Af Colt
Sådan kan man jo blive ved.. Så om 2-3 måneder igen kommer der en A - B - C udgave af modellen.. Sådan er det jo med hardware og teknisk udstyr.. Vil du have det nyeste nye betaler man også for det..

7705'eren er et kanon tv.. og især til 10k..

Du skal bare vide det ikke er fejlfrit.. Præcis som alle andre plasma tv.. Og har du en fejl på det som du ikke kan leve med har jeg kun oplevet KANON support og hjælp fra samsungs Prestige Service.!