Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Kære alle
En af mine bekendte købte for år tilbage en LG 42lt75, der har dvb-t tuner indbygget.
Hun bor i et område med antenneforening, hvor der tilsyneladende er behov for dvb-c tuner for at benytte tv'et.
1. Er der nogen, der kan give et godt råd ift. hvad hun skal investere i for fortsat at kunne benytte tv'et - uden at det bliver den helt store udskrivning?
2. Hun hævder, at den indbyggede dvb-t tuner ikke længere kan benyttes, men er det ikke således, at hun med en stueantenne tilsluttet vil kunne se dr 1 og 2 , tv2, dr hd, ramasjang, dr K og måske et par stykker mere?
3. jeg kan ikke gennemskue om tv'et har mpeg 2 eller 4, men hvis tilfældet er mpeg 2, er der da ikke noget med at signalet slukkes og mpeg 4 overtager på et tidspunkt?

Jeg glæder mig meget til at høre fra en eller flere.

mvh
Philippe
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Denver eller Bluetinium sælger nogle billige DVB-C bokse, som kan fås for ca. 500 kr. Bilka og Føtex fører dem.

DR K, Ramasjang og DR HD er MPEG4 kodede, så de kan ikke tages med en MPEG2 tuner. Det er målet at man vil lukke for MPEG2 kanalerne i år 2012, hvor alt overgår til MPEG4, men indtil videre kan du godt fange DR1, DR2 og TV2 med en MPEG2 tuner.