Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har et Samsung LE40B755, men oplaver at naar jeg har eksterne hoejttalere koblet til saa er lyd og billede ikke synkroniseret. Jeg har googlet som en gal men kan ikke finde noget svar paa problemet.

Jeg har koblet mit TV til mit Mini stereo anlaeg via Audio-Out stikkene, men resultatet er at lyden kommer ud igennem de eksterne hoejttalere foer billedet - forsinkelsen varierer fra program til program. Jeg vil gerne finde en loesning saaledes at jeg kan faa koblet eksterne hoejttalere paa uden ovenstaaende problem eftersom lyden fra TVet er mega ringe.

tak for hjaelpen
Krille
krille skrev:Jeg har koblet mit TV til mit Mini stereo anlaeg via Audio-Out stikkene, men resultatet er at lyden kommer ud igennem de eksterne hoejttalere foer billedet - forsinkelsen varierer fra program til program. Jeg vil gerne finde en loesning saaledes at jeg kan faa koblet eksterne hoejttalere paa uden ovenstaaende problem eftersom lyden fra TVet er mega ringe.
Der er gået lidt tid siden du spurgte...
TV'et viser billedet lidt forsinket fordi diverse elektroniske kredse prøver at forbedre det, inden du får det at se. Løsningen kan så være at slå nogle af disse funktioner i TV'et fra. Typisk vil det hjælpe at slå 100hz visningen fra. Hvis du fortæller, hvilket tv der er tale om, kan jeg bedre fortæller, hvilke indstillinger du kan prøve.
Af noxity
Selv med alle billedkredløb slået fra, vil der være en forsinkelse. Den eneste løsning er at køre lyden gennem et anlæg/receiver som har mulighed for at delay lyden (sync).
Af krille
Hej igen og tak for svar.

Det er et Samsung LE40B755 TV som jeg har. Jeg vil nu helst ikke pille ved indstillinger der evt kan forringe billed kvaliteten, men et af de mærkelige problemer jeg oplever er at forsinkelsen er forskellig fra program til program, typisk for HD udsendelser er der en større forsinkelse end andre.

Hvilken type surround sound system kan man ellers koble til mit TV (uden at tænke på ovenstående problem) for at få en forbedret lyd?

pfh tak
Af Peter Schrøder
krille skrev:Hej igen og tak for svar.

Det er et Samsung LE40B755 TV som jeg har. Jeg vil nu helst ikke pille ved indstillinger der evt kan forringe billed kvaliteten, men et af de mærkelige problemer jeg oplever er at forsinkelsen er forskellig fra program til program, typisk for HD udsendelser er der en større forsinkelse end andre.
Hvilken type surround sound system kan man ellers koble til mit TV (uden at tænke på ovenstående problem) for at få en forbedret lyd?
Det er ikke sikkert at et surround anlæg løser dine problemer. Jeg oplevede selv at lyden, i visse situationer, var hele sekunder forskudt i forhold til billedet. De fleste surround anlæg tillader kun at lyden justeres op til 125 millisekunder, og det er altså ikke ret meget, skulle jeg hilse at sige.
Samtidig oplevede jeg også underlige "glorier" på objekter som bevægede sig hen over skærmen. Det lignede nærmest en trykbølge af uorganiserede pixels. Jo mere detaljeret baggrunden var, jo værre. Det viste sig at denne effekt stammede fra 100hz teknologien. Med den slået fra, løste problemet sig. Jeg har hverken haft problemer med lipsync eller haloer siden. Prøv at sætte din 200hz Motion Plus til Off. Du kan altid sætte det til igen, hvis ikke det hjælper.
Af woergaard
Havde nøjagtigt samme problem i dag. Two and half men på 3+ HD via Yousee boks over min Yamaha reciver og op til min UE40C7705. Der var bestemt ikke lipsync. Det er dog første gang jeg har prøvet det????
Af woergaard
Har nu testet alle mine kanaler både HD og alm. kanaler. Mit problem ligger kun hos TV3+HD der er lyd og billede ikke 100% i sync. Det må da være et problem hos Yousee eller TV3?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
I trådstarters tilfælde, så lyder det mere som om det stadig er billedbehandlingen der ligger og spøger. Det er en selvfølge at forsinkelser bliver større på HD-kanaler, da der skal regnes meget mere på disse kanaler pga. den øgede datamængde.
Af Satman
Har bemærket at der står flg. i manualen:

"Lydformat
(kun digitale kanaler)
Når lyden udsendes fra såvel hovedhøjttaleren og
audioreceiveren, kan der forekomme lydekko pga.
forskelle i dekodningshastigheden i hovedhøjttaleren
og audioreceiveren. I dette tilfælde skal du bruge tvhøjttalerfunktionen."

Dette bevirker at det ikke er i sync.
Utroligt at Samsung ikke har styr på det !!!

Ejer af et UE40C7705