Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Tazzyted
Hej alle,

Jeg har et Samsung C8705 55'' som jeg er meget begejstret for. Jeg synes det har suveræn billede både på tv og DVD/BD. Jeg har stort set ikke haft noget at sætte en finger på hvad angår billedet siden jeg købte det men men nu er det ligesom om at billedet flimrer nogen gange og der kommer sådan en vandret streg/pixileret bjælke kort forskeliige steder på skærmern med jævne mellemrum.

Jeg synes også specielt jeg har lagt mærke til det ved fodbold der er det lige som om det forekommer mere. På TV2 News kan man se det en gang i mellem på nyhedsbjælken der løber i bunden af skærmen, der nogle gange kan man ikke læse den !:( det er som om at billedet pixilerer en smule og ikke stiller skarpt med det samme, virker som om det ikke kan følge med. Jeg synes det er blevet meget slemt efter den sidste opdatering af 15 December. Er der andre der oplever dette? og er der nogle gode bud på om man kan indstille sig ud af det i menuerne?

på forhånd tak :)

Tazzyted
Af Colt
Jeg lege lidt med setting på mine samsung tv's og får lidt samme effekt du taler om når jeg har:

xvYCC On

xvYCC Off -- og problemet var væk

Virkede lidt som en mørk rulle der listede sig ned over skærmen.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Lige for at få det afklaret: Du har slået "Motion Plus" fra, ikke?
Af Tazzyted
Jo Motion plus er slået fra....

Jeg kan ikke huske om xvYCC er On eller OFF men det tjekker jeg lige når jeg kommer hjem. Men det "sjove" er at jeg ikke selv har ændret på nogle indstillinger siden jeg indstillede det og dette problem er kommet sådan nærmest over night og er blevet hyppigere?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Sløjfer du dit signal igennem andre enheder, såsom en optager, en splitter eller andre ting som måske kunne påvirke signalet?
Af Tazzyted
Nope antennestikket går direkte fra væggen op i tv'et. Der er ikke sat noget andet udstyr til mit tv end en USB HD.
Af bantam
Prøv evt. de forskellige muligheder for "Film mode". Det lyder ikke helt som et de-interlacing-problem dit TV har - men det er et forsøg værd.

Slå også MPEG-støjfilteret samt Digital Noise Filteret fra, hvis du ikke allerede har gjort det.
Af Tazzyted
Ok tak Bantam det vil jeg prøve i aften og se om det giver bedre resultater.
BTW hvad er de-interlacing?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er den metode man bruger for at omdanne et interlace signal til et progressivt signal. TV-signaler modtages i interlace-format, men fladskærmen skal bruge et progressivt signal når den opdaterer skærmen.

Hvis du er i tvivl om hvad "interlace" og "progressiv" betyder, så kan du også læse vores afsnit om det her:
http://www.flatpanels.dk/tvteknologi.php#1
Af Tazzyted
Ok så er der lidt læsning til de sene nattetimer :) tak....
Af Tazzyted
Hejsa igen

Nu har jeg prøvet de forskellige tips i kom med og sat min tilstand til standard i stedet for film. Det virker faktisk en del bedre allerede med den ændring. Jeg har slået alt fra MPEG støj filter, digital noise og xvYCC dog har jeg ikke mulighed for at slå denne til?? :o

Men indtil videre og med gårsdagens fodboldkamp virker det som om at det ikke er så slemt med det pixilering mere, jeg tester lidt videre men tak for input og kom gerne med erfaringer selv hvis du har dette tv
Af bantam
Fint - tænkte nok, at det var problemet. Man skal være opmærksom på kildematerialets beskaffenhed, når man bruger indstillinger, der ikke umiddelbart er tilpasset den konkrete situation.