Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle,

Jeg har tv'et Sony KDL-40W4220 som jeg købte for ca. 2 år siden.

Forleden foretog jeg en ny programsøgning og fik adgang til SAMTLIGE kanaler, herunder alle tv 1000 (HD, action, osv..), alle Canal+, alt hvad der fandtes i HD mv... Rigtig fint tænkte jeg.

Men dagen efter kunne jeg pludselig kun se nogle af dem... Fx tv 1000 og tv. 1000 family. På de resterende kanaler der bare sort skærm.

Det virker mærkeligt fordi når jeg vælger den digitale program oversigt, så er alle der info på alle kanalerne og når jeg køre "forbi" dem inde i programoversigten, så kan jeg høre lyden. Skifter jeg bagefter over på kanalen, så bliver den sort.

Jeg har tilsvarende helt andre kanaler hvor der bare står "ikke tilgængelig"...

Nogen der har et bud på hvorfor jeg der er nogle kanaler, som IKKE er ikke-tilgængelige, men som jeg alligevel ikke kan se??

Jeg kan tilføje at "signal-styrken" er høj på samtlige kanaler, så det kan ikke have noget med det at gøre...

Jeg har STOFA-NET.
Af Colt
Jeg har haft lidt den samme oplevelse med dansk-bredbånd..

Og ringede til dem for at høre nærmere.. De havde så tilføjet en masse viasat kaneler som du også nævner.. Og jeg fandt dem også på mit tv.. Men for at kunne se dem skal jeg så bestille en viasat box via dansk bedbånd.
Men jeg fandt også mine kaneler og havde dem et par dage til den i stedet nægter mig halvvejs adgang til dem. selvom jeg stadig ser dem på kanal oversigten.

Så prøv at ring til stofa og hør dem ad på mandag?
Af nichlaes
[quote="Colt"]Jeg har haft lidt den samme oplevelse med dansk-bredbånd..

Og ringede til dem for at høre nærmere.. De havde så tilføjet en masse viasat kaneler som du også nævner.. Og jeg fandt dem også på mit tv.. Men for at kunne se dem skal jeg så bestille en viasat box via dansk bedbånd.
Men jeg fandt også mine kaneler og havde dem et par dage til den i stedet nægter mig halvvejs adgang til dem. selvom jeg stadig ser dem på kanal oversigten.

Så prøv at ring til stofa og hør dem ad på mandag?[/quote]

Interessant, men hvad er det der gør at man fik adgang til dem i første omgang og så ikke nogle da efter? Kan de "blokke" signalet inde fra centralen, således at man kun har "halvt adgang" (som du kalder det)..?

Hvad jeg finder endnu mere mærkeligt er at det dog ikke er ALLE at de her kaneler som er blokket. Fx har jeg stadig adgang til den originale tv 1000 samt tv 1000 family. Tv 1000 HD og Action havde jeg kunne jeg frit zappe mellem de første dage..