Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Makaus
Hej, jeg har prøvet at hjælpe min mor igennem telefonen uden hjælp, da jeg hverken har set en fjernbetjening eller menu fra panasonic tv.

Hun har Yousee kabel tv.
Hun kan ikke finde nogle kanaler, land er sat til dansk, og så fortalte jeg hun skulle søge med fuld søgning, alle kanaler med id-00(151) som er for Kbh sv.

Den fandt som sagt intet, jeg sagde hun skulle prøve at skrifte til Finland, men hun kan simpelthen ikke finde menuen "land", kun lyd-sprog.

Jeg søger meget hurtig en guide til at finde den menu "land", så jeg kan ringe hende op med gode nyheder.

Mange tak på forhånd.
Af THM
hvad er det for en pana?
på G20 skal man ind i indstillinger -> dvb-c indstillinger og så huske at lave en fuld søgning, da hurtigsøgningen har en tendens til ikke at finde noget(har jeg i hvert fald oplevet).
håber det kan hjælpe :)
Af Makaus
Selvfølgelig.. det er et p42c2e
Af THM
okay vil tro det er samme fremgangsmåde...
Af Makaus
Nu prøver hun med finland, og bagefter med sverige, med yousees indstillinger 143 frekvens og 151 id.
Af Makaus
Den finder nada. Der ser ud til jeg skal hjem til hende og assistere. Odense -> København. Bah!
Der er problemer med YouSee-kanalsøgning på i hvert fald Panasonic 10 serie-fjernsyn. Og det er muligvis det samme med din mors tv. Problemet og løsning af problemet kan du finde i en recordere.dk forumtråd:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.a ... uide-p-x10 på s. 9 (indlæg af psk) og på s.10 (Vilhelm).

Hvis der er valgt Danmark, men det er nødvendigt at bruge Finland, skal man gå tilbage til fabriksindstillinger. Det gøres i Menu -> Indstilling -> System -> Fabriksindstilling.

Efter at det er gennemført, og man har slukket og igen tændt for tv'er, vælger man Dansk som sprog og Finland, Helsinki som land. Herefter går en automatisk søgning igang. Den første søgning vil kun give analoge kanaler, hvis din mors tv opfører sig som serie 10-tv'ene.

Følg derefter psk's vejledning. Fuld søgning, netværksnummer skal i dette tilfælde være 151 (ikke nogen nuller foran). Meld tilbage.
Af Makaus
Hej, vi sukker dybt.

Jeg har guidet hende igennem denne lange guide du linker til, inden jeg så du skrev, samt 2 andre guides, alle 3 både med finland og sverige - intet virker. Jeg/vi har ingen anelse om hvad der er galt, hvis hun sætter sit gamle crt-tv til, med samme kabel-tv-stik, får hun de analoge kanaler med det samme, så det burde ikke være noget med stikket, selvom det ikke er det "nye" antenne-stik.

Jeg har ledt forgæves efter opdateringer til hendes version 1.018.
Brugeravatar
Af Princesslea
Der kan også være en mere simpel forklaring... det kan være antennekablet. Altså jeg har lige udskiftet mit CRT tv som jeg havde i køkkenet og havde ingen problemer med antennekablet (har yousee), men da jeg så for en måned siden købte billigt 24" LED til køkkenet kunne jeg ingen kanaler se heller ikke efter jeg tastede netværksid mm. så tog jeg tv'et ind i stuen hvor splitteren til stuetv'et (som snart skal udskiftes fra CRT tv til plasma 3D :)) og køkkentv'et er, satte antennekablet fra stuetv'et i det nye LED og tastede oplysningerne igen og vupti så kom kanalerne..
Gik derefter ud og købte nyt kabel og rullede og satte til det ny tv i køkkenet.. og ingen problemer
Jeg spurgte i Elgiganten hvorfor det gamle kabel ikke virkede og fik svaret at det måtte være et gammelt som ikke "understøttede" de nye digitalekanaler...
Altså det kunne være hun skulle købe et nyt antennekabel og se og det hjælper på selve kanalerne.
Af Makaus
Hmm, det lyder underligt hvis det skulle være tilfældet.. Ellers er jeg måske bare heldig.

Jeg har boet 3 steder, med mit HDTV, modtaget HD-kanaler fra yousee og canal digital, med mit nuværende antenne-kabel, som er af den gamle slags, jeg skifter ikke før mine kanaler forsvinder.
Brugeravatar
Af Princesslea
Det var også kun dét éne kabel (de andre i stuen er nemlig også gamle - sort korte fra 90'erne) men det ud til køkkenet var faktisk det nyeste ca 6 år gammelt hvidt og det længste. men har testet det, det virkede på de 2 crt tv men ikke LED tv'et og de korte virkede.
Af Makaus
Sjovt, det sidste jeg sagde til hende var: søg på dvb-t, se de kanaler indtil i morgen/mandag, og ring til yousee.

Så ringer hun mig op en time efter.. Hun siger at hun har taget det kabel hun har fået fra yousee fra, og satte hendes gamle og slidte antennekabel i, vupti, den fandt samtlige kanaler, med land sat til danmark :)

Pudsigt..