Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Er der andre end mig der har mistet overnævnte kanaler efter yousee har omlagt kanalerne i dag?

Jeg bor på Frederiksberg.

Jeg har lavet ny søgning, og de står da også begge på listen over kanaler den har fundet, men når jeg zapper over på dem siger mit Sony bare:

"Det valgte program er ikke tilgængeligt"

På trods af det, kommer info signalet fint igennem, så jeg kan se hvad der bliver sendt, men får hverken billede eller lyd.

Kanalerne er også stadig at finde på det analoge signal, men med temmelig meget sne på.

Men en kanal der står dårligt på det analoge, behøver vel ikke nødvendigvis at gå dårligt igennem på det digitale?

Fint nok med nye HD kanaler, men da helst ikke på bekostning af DR1 og DR2.

TV2 har jeg aldrig kunne finde på det digitale, og det har desværre ikke ændret sig med den her omlægning.
Af Casper M.P.
Yousee har skrevet at der i perioder ikke ville komme noget signal igennem på DR 1 og 2, så ved jeg ikke hvor lange perioder det er. På mit Sony kører alle de nye kanaler fint, også DR 1 og 2, og jeg har også Yousee, men en af mine venner kan ikke se DR 1 og 2 på sit Sony fjernsyn, og vi bor i samme område, så jeg ved ikke hvorfor det virker på nogens fjernsyn og der andres det ikke virker på. Hvis de ikke kommer tilbage inden i morgen eftermiddag, så ring til Yousee og spørg.

Du burde få TV2, hvis du kørte en ny kanalsøgning, men husk at vælge fuld skanning og ikke kun hurtig, så slipper du også for at skulle finde netværks ID.
Af mcleif
Jeg havde samme problem med mit Sony. DR1 blev fundet 3 gange på søgningen. De to første var helt uden signal, men den tredje fungerede fint.

Så prøv evt. med en fuld søgning og prøv de forskellige "DR1".
Af joshua79
Hej Casper.

Tak for dit svar. Så krydser jeg fingre for at de dukker op igen inden længe.

Ved du hvor yousee har skrevet det henne? Har du et link?

Men TV2 tror dukker slet ikke op under søgning. Hverken på hurtig eller fuld. Har også prøvet med en helt kort ledning der går lige ind i væggen.

Mystisk da alle andre kanaler går fint igennem uden forstyrrelser.

Da jeg flyttede ind i min lejlighed var der allerede yousee. Jeg tror det er en ordning boligforeningen har lavet. Men jeg har ikke helt vildt meget lyst til at ringe og klage over manglende kanaler. Det kunne jo være at jeg pludselig ikke har nogen så :)
Af Thor-thor
Tålmodighed....
Yousee roder med kanalerne i løbet af dagen, alle ændringer burde være gennemført omkring kl. 16.
Af ljo
Jeg har lige kørt ny kanalsøgning.
Og nu er DR og TV2 tilbage plus en række nye kanaler, så jeg tror at vi alle skal igang med kanalsøgningen.
Af joshua79
Tja. Nu er det den 4. og jeg har stadig ikke fået dem tilbage :(

I følge oversigten skulle de ligge på plads 1 og 2. Men efter en fuld søgning har jeg kun kanaler fra 3 og opefter. De dukker dog mærkeligt nok op på 898 og 899 tror jeg. Men det er dem hvor den siger "kanalen er ikke tilgængelig" selvom kanalinfo tydeligvis går igennem, da f.eks. står "Hammerslag" eller hvad der nu bliver sendt på det pågældende tidspunkt.

TV2 er stadig ikke at se nogen steder.