Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af dlna
har lidt problemer med epg via yousee, det er tordnende langsomt!! har som regel kun nuværende program og næste program på EPG'en skal vent virkeligt længe før der kommer mere.....
er der noget man kan gøre for at optimere?

har prøvet med boxertv til tvet og det er lyn hurtigt!!

har talt med yousee exeperter (på diverse fag messer) og de kryber udenom med undskyldningen om at det er meget data og det tager tid.... og er ikke lydhør for mit boxer argument!

mit tv er et 42le850n og det viser 100% signal på det digitale signal..

efter hvad jeg har kunne finde ud af så følger epg oplysningerne hver mux og ikke en specifik kanal men alle kanaler er meget langsomme og kanlerne på mux1 er ikke hurtigere end de andre (går ud fra at de har det bedste signal?)

så mit spærgsmål er:
er jeg alene med problemet?
og er der et læsnings forslag?
Af Casper M.P.
Jeg har selv et Sony EX500, og har kun problemer med det i perioder, men så er det kun en enkelt kanal, og hvis jeg så går ud af guiden og ind igen, så er der ingen problemer.

Er det når fjernsynet lige har været slukket, eller er det hele tiden? For på nogle fjernsyn går der 5 minutter, før den har "loaded" det hele.
Af Tazzyted
Har også selv større og mindre problemer med EPG på mit Samsung C8705 med Stofa.
Det er tit den er meget lang tid om at komme med info på alle kanaler, nogen gange om til 5 min. Den er også langsom til at skifte info på viste program hvilket resulterer i at nogle programmer starter med den forkerte titel og hvis man har brugt sin EPG til at time optagelse med så får den forkert titel på optagelsen i arkivet (mega irriterende)
Har en løbende dialog med Samsung og Stofa og de arbejder meget på det sammen fordi de er bekendt med den problemstilling, måske det også er tilfældet med Yousee?
Af Tazzyted
Har også selv større og mindre problemer med EPG på mit Samsung C8705 med Stofa.
Det er tit den er meget lang tid om at komme med info på alle kanaler, nogen gange om til 5 min. Den er også langsom til at skifte info på viste program hvilket resulterer i at nogle programmer starter med den forkerte titel og hvis man har brugt sin EPG til at time optagelse med så får den forkert titel på optagelsen i arkivet (mega irriterende)
Har en løbende dialog med Samsung og Stofa og de arbejder meget på det sammen fordi de er bekendt med den problemstilling, måske det også er tilfældet med Yousee?
Af dlna
Det er ikke bare ved opstart.... Uanset hvornår jeg tjekker er der kun næste program og det der er aktiv...
Kan oplysningerne "hænge" på en kanal??
Af Casper M.P.
Så må det enten være dit signal der er dårligt, eller dit fjernsyn der er langsomt. Jeg har ikke så meget forstand på LG fjernsyn, men jeg tror det er dit signal, for jeg har aldrig hørt om eller set nogle fjernsyn der har en så langsom EPG.
Af Mysen
Jeg har også en sindsygt langsom epg på mot Samsung plasma. Hvis jeg åbner den om eftermiddagen for at se, om der kommer noget om aftenen, har jeg spildt min tid.
At det er langsomt, fordi der er meget data, synes jeg lyder som en helt ær½lig forklaring. Hvis tv'et kører i 10 minutter virker epg, og den behøver altså ikke at være åben for at opdatere. Det er bare urimeligt at der skal 10 minutter til, for det er jo, NÅR man tænder sit tv, man skal bruge den og ikke 10 minutter efter.
Jeg har en Yousee HD boks, som jeg ikke længere bruger. Den havde epg klar på få sekunder, og altid flere dage frem. Men der er jo også en lille computer i, og kunne sikkert arbejde noget hurtigere end et tv. Eller så prøver de bevidst at gøre den bedre end de indbyggede tunere ifht. boksen, men det er nok nærmere en konspirationsteori end desideret fakta.
Af dlna
nu har jeg fået fat i den nyeste software fra LG (ringende til hotline) de er tilsyneladende ikke noget de oplyser om på deres hjemmeside??

og for en god ordens skyld har jeg resat fjernsynet til facktory settings og søgt kanaler igen!! bare for at tjekke at alle yousee indstillinger er korrekte...

men stadig kun to programmer vist i EPG!!!! ARRRRGH!!!!'
det er som om den er låst i "nu og næste" funktionen og ikke i "uge mode" rasende irreterende!!

har tjekket mit signal og signalstyrke er 91-94% afhængig af hvilken kanal jeg tjekker på...og signalkvalitet er altid 100% det burde da være tilstrækkeligt!!!

det mystiske er at c+ kanalerne har komplet EPG????
Af Casper M.P.
Så har jeg ikke andre muligheder end at sige at det er fjernsynet der er langsomt. Som sagt har jeg selv et Sony fjernsyn, efter jeg har tændt for det, og går ind i EPG'en første gang tænker den altid 5-10 sek. for at få alle informationerne med, og så virker det problem frit hver gang jeg går ind i EPG'en, og udover den første gang tager det ca. 2-3 sekunder at komme ind i EPG'en.

PS
Det er ikke for at kritisere dit fjernsyn, men der er også mange der kritiserer Sonys 2010 modeller for at være langsomme, til at gå ind i guiden, men så vil jeg hellere vente de 2-3 sekunder og få alle informationer med, end at det kommer med det samme og man næsten ingen informationer får.
Af JensenAmager
Min svoger har et LG PQ3500. EPG'en viser også kun nu og næste og er sindsyg langsom.
Af dlna
Har fundet løsningen!!

Under opsætning er der et punkt der hedder forstærker! Tænd for det og wupti så er der fuld EPG....
HAVDE JEG BARE LURET DEN FOR 6mdr. Siden!!! !:(