Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Klopf
Synes måske mine analoge kanaler er bedre end de digitale. Kan være indbildning.

Men hvis det er rigtigt, hvad kan det så tyde på?

Jeg har Yousee kabel-tv
Af Otto J
Klopf skrev:Synes måske mine analoge kanaler er bedre end de digitale. Kan være indbildning.

Men hvis det er rigtigt, hvad kan det så tyde på?
Indbildning...

Men det kan også være andet. Hvilket tv har du, og bruger du tv'ets tuner eller en Yousee box? Har du kontrolleret at indstillingerne er ens, mange tv har separate indstillinger for de forskellige indgange.
Af Klopf
TV'et er et LG 42LE8500

Måske er det indbildning. Hvad med Jer andre. Opnår I en væsentlig forbedring med digitale kanaler?
Af Ponduus
Der er en verden til forskel på mine analoge og digitale kanaler.

Jeg har et Panasonic S10 og får signalet fra Stofakabel-tv.
Brugeravatar
Af hans123
Ja analog er fortid

Digitalt står meget bedre
Af Otto J
Klopf skrev:TV'et er et LG 42LE8500

Måske er det indbildning. Hvad med Jer andre. Opnår I en væsentlig forbedring med digitale kanaler?
Markant. Tjek indstillingerne som sagt, digitalt _skal_ være ikke bare lidt, men meget bedre.

Kan du prøve at beskrive hvad du oplever der er bedre ved det analoge?
Af Klopf
Det er jo svært at teste og det er svært at beskrive, men jeg skal prøve.
Vi skal holde DR HD ude, for den er markant bedre end alle andre kanaler, og det er da også den eneste HD-kanal jeg har.

Hvis jeg tager TV2, kan jeg næsten ikke se forskal på den analoge og den digitale. Jeg har prøvet med THX-profilen samt den profil jeg har lavet ud fra anbefalinger i testen her på sitet. Jeg kender ikke definitionen på de forskellige fænomener man kan opleve, og jeg kan ikke skelne mellem signal-skabt og TV-skabt støj og fnidder. Jo - sne stammer fra signalet. Det har jeg ikke noget af, og der er heller ikke pixellering. Både den digitale og den analoge har omkring objekterne en slags flimmer. Dvs. rundt om TV2-logoet, tekster på skærmen og rundt om mennesker hvis der er det på billedet. Man kunne også sige, at det ser ud som om der er varmedis rundt om objekter. Billedet er langt fra klart og "saftigt", men mere en slags "dizzy" uden at være decideret sløret eller uskarpt.

Samtidig er ALLE kanaler ude af sync mht. lyd og billede, og det er muligt at det påvirker helhedsindtrykket.