Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej!

Mine forældre har lige købt en Samsung ue46c7705xxe. Problemet er bare, at vi kun kan finde alle de analoge kanaler, hvor den så kun finder 5 digitale kanaler som bl.a DR1, TV2, DR2.

Vi har prøvet, at søge via "Auto-lagring" og "Manual lagring". Men den finder altså ingen andre digitale kanaler, og søger man på både digital og analog, så finder den som sagt 5 digitale og en masse analoge kanaler.

Jeg har selv en Sony model, hvor jeg bare kunne lave en fuld digital søgning, hvor den så fandt alle kanaler.

Ingen af os er eksperter på området, så håber, der er nogle der kan hjælpe på et niveau, så vi kan få forstå at få det lavet :-)

På forhånd tak!
Brugeravatar
Af Weissbier
Jeg antager, at dine forældres tv er på kabel. Du skal indtaste netværksnummeret og foretage en ny søgning. Hvis det er Yousee, kan du finde nummeret på deres hjemmeside. Det hjalp gevaldigt på mit Samsung. ;)

http://yousee.dk/netvaerksnummer/
Af ThomasMN
Weissbier skrev:Jeg antager, at dine forældres tv er på kabel. Du skal indtaste netværksnummeret og foretage en ny søgning. Hvis det er Yousee, kan du finde nummeret på deres hjemmeside. Det hjalp gevaldigt på mit Samsung. ;)

Før stod den under "Antenne" som "luft" og det har jeg nu rettet til Kabel, og så kom der nu 10 digitale kanaler frem under auto-lagring.

Men mine forældre er medlem af en antenneforening, i Ikast, så formoder jeg skal kigge efter netværksid/netværksnummeret derinde under "Region Midtjylland - Vest" altså med nummeret: 651 under DVB-C tv.

Det hjælper bare ikke? håber du/nogen kan uddybe og hjælpe yderligere!
Brugeravatar
Af Weissbier
ThomasMN skrev:
Weissbier skrev:Jeg antager, at dine forældres tv er på kabel. Du skal indtaste netværksnummeret og foretage en ny søgning. Hvis det er Yousee, kan du finde nummeret på deres hjemmeside. Det hjalp gevaldigt på mit Samsung. ;)

Før stod den under "Antenne" som "luft" og det har jeg nu rettet til Kabel, og så kom der nu 10 digitale kanaler frem under auto-lagring.

Men mine forældre er medlem af en antenneforening, i Ikast, så formoder jeg skal kigge efter netværksid/netværksnummeret derinde under "Region Midtjylland - Vest" altså med nummeret: 651 under DVB-C tv.

Det hjælper bare ikke? håber du/nogen kan uddybe og hjælpe yderligere!
Nu ved vi jo ikke, hvor antenneforeningen får sit signal fra. Måske er det Yousee, men der kan også være andre muligheder. Det vil nok være relevant at undersøge dette. Dine forældre er næppe de første, der har har købt et nyt fjernsyn med digital tuner, så foreningen må have oplysningerne om, hvad man skal indtaste. Teoretisk kan det være så uheldigt, at foreningen kun har de ti digitale kanaler, som du har fundet. Det håber jeg dog ikke, men find ud af præcis, hvad foreningen udbyder digitalt.
Af ThomasMN
Jeg vil lige få dem til at ringe derind, og så må vi håbe det hjælper, ellers må jeg lige skrive herinde igen. Men mange tak for din hjælp!
Af pnv
Hej ThimasMN.
prøv at skifte land på tv`et til NORGE eller SVEDEN ?
jeg måtte skifte til NORGE på mit samsung UE46-C8705
og så fandt den alle kanaler på antenneforeningens kabelnet.
det lyder mærkeligt men prøv det :)
M.V.H. pnv.
Af ThomasMN
Desværre har vi stadig ikke fået de digitale kanaler!

Nu har jeg på opfordring af Yousee brugt netværksnummeret for midtjylland (ikast), som de sagde jeg skulle, altså 0651. Men det hjælper stadig ikke!

Kontaktede derefter antenneforeningen Ikast, men kontaktpersonen dertil vidste intet, og kender ikke noget til problemet, så de kunne desværre heller ikke hjælpe.

Når jeg går ind under auto-lagring og søger efter digitale kanaler, så siger den med det samme at søgningen er overstået. Altså den leder faktisk ikke efter nogle kanaler, ligesom der er indstillet noget forkert.

@pnv

Det har jeg prøvet, men det hjælper desværre heller ikke.

Håber nogen har en forklaring eller kan hjælpe yderligere?

PT[/code]
Af Monty Python
Hej Thomas, prøv at søge på 442000 kHz, men hold alle andre indstillinger som YouSee foreskriver (hvis det er der i får kanalerne fra) når du laver søgningen. Det gav omgående 172 digitale kanaler på mit Samsung TV.