Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kaniesh
Godaften Flatpanels :D

Jeg var idag inde og se på et Sony HX900 og undrede mig over at blueray demo'en der kørte var "kornet" i de lyse områder i billedet, fx i ansigt og hud. Har faktisk set dette før på et ældre Philips tv der kørte 1080i. Det skal siges jeg så ekspedienten skiftede over på component for at vise demo'en.

Er der nogle er jer der kan svare på dette? Håber det er tv'et der indstillet forkert enten i opløsning, billedforbedring funktion, eller input.

Tak fordi i tog jer tid til lige at læse igennem, og forhåbentlig svare ;)

Mvh
Kasper
Brugeravatar
Af KristofferA
Hvad så du?
Noget kildemateriale SKAL jo have korn i billedet. :)
Af Kaniesh
jamen det var bare forskellige nye trailers fra oO(ja sjovt nok) Sony Pictures.. dvs Terminator Salvation, og nogle andre action film... men e var bare ikke kornet på et 60" lx900 der stod ved siden af :o
Af mhca
Jeg har mange gange oplevet, at forretningernes signalsplit-systemer forårsager "artifakter" på billederne, som ikke bør opstå ellers.

Så selvom han slog over på Component, så kan det jo godt være et signal, som er splittet.
Analoge signaler bliver jo nemmere kornede, hvorimod digitale vil få deciderede fejl.

Ikke fordi jeg kender noget til HX900'eren og vil forsvare den, men jeg tror ikke nødvendigvis, at det skyldes TV'et.
Brugeravatar
Af hans123
Det lyder som om at du har været i et SONY Center.

De bruger component til at vise demo'er med

Var meget overasket da jeg så på TV i Roskilde.

De fleste TV fik signal fra componet ikke hdmi

Hvem bruger component i dag Måske fra en Wii men ellers ikke
Af Kaniesh
@hans123: Lige præcis, stod også og tænkte over hvorfor de bruger signal over component?

@mhca: Ja, jeg tror på din forklaring med artefakter, synes altså det er mærkeligt "salgstrick" :o

Men til info, så kunne jeg godt fornemme hx900 måske har bedre sort gengivelse, men kun måske.. af to årsager:
1. Kunne ikke fokusere på andet end kornede artekfakter i billedet.
2. Tv'et står jo garanteret indstillet med fuld knald på farver og lys.

HX900 er helt sikkert et tv jeg finder interessant.. mon ikke man kan få personalet til at vise noget fra en direkte hdmi kilde..

Ihvertfald tusind tak for indslagene.. altid rart lige at kunne dele nogle spørgsmål/tanker