Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Long John89
Er der andre der kan se en underlig farvebjælke, med henholdvis blå i toppen og rød i bunden, ude i højre side af billedet...?

TV'et er et HX700 ..
Af donoester
Hej, nej det er rigtigt nok - den var der ihvertfald i går. Jeg har ikke lige tjekket i dag, men kan da prøve ad lige om lidt... Aner ikke hvad der er sket. Virker som om de ikke sender 1280 i bredden længere ihvertfald, og der så er noget gammelt tilbage.
Af Long John89
nå, okay ,det var da godt at jeg ikk er den eneste... ;)
ja det ser lidt underligt ud
Af Dolphire
Jeg oplever det samme... og jeg er utroligt glad for at jeg læste dette da jeg lige har købt mit TV og troede det var defekt...
Jeg oplever dog også nogle hvide striber i øverste venstre halvdel af skærmen (ca. 4 pixels højde) når jeg ser DR Update? ::l

Alt andet er normalt og jeg er utroligt glad for TV'et so far. :)
Af donoester
Tog lige et par billeder her og nu:

DR HD:
http://peecee.dk/upload/view/266198

DR Update:
http://peecee.dk/upload/view/266197

Så også ja til det med DR Update... ser det utroligt sjældent, så jeg ved ikke om det er "normen". Der plejer godt nok at ligge noget analog identifikation i venstre øverste hjørne, som en slags "stregkode" for billedformat fx. :)
Senest rettet af donoester 14. sep 2010, 18:40, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af MigSelv
Dolphire skrev:Jeg oplever det samme... og jeg er utroligt glad for at jeg læste dette da jeg lige har købt mit TV og troede det var defekt...
Jeg oplever dog også nogle hvide striber i øverste venstre halvdel af skærmen (ca. 4 pixels højde) når jeg ser DR Update? ::l

Hej
Dette kan fjernes ved at slå overscan til. Denne indstilling strækker billedet lidt, i bredde og højde.
Af Long John89
Det burde da ikk være nødvendigt, når det ikk tidligere har været et problem...
Brugeravatar
Af MigSelv
Long John89 skrev:Det burde da ikk være nødvendigt, når det ikk tidligere har været et problem...
Hej
DR HD har måske et problem pt., men dr update har haft problemer altid ( på mit tv ), foroven i billedet.
Af Long John89
Kan ikke se noget på update ved mig...

Men det på HD virker ret underligt... :o
Brugeravatar
Af hans123
på mit VT20 ses også problemer med overscan på visse kanaler
Af THM
Dolphire skrev:Jeg oplever det samme... og jeg er utroligt glad for at jeg læste dette da jeg lige har købt mit TV og troede det var defekt...

kan være fordi 16:9 overscan er slået fra. dette gør at hele billedet fra signalet vises, hvilket både kan være godt og skidt, alt efter signalet ;)
Af Long John89
Ja men det forklarer jo stadigvæk ikke, hvorfor det ikke har været et problem tidligere... :)
Brugeravatar
Af MigSelv
Long John89 skrev:Ja men det forklarer jo stadigvæk ikke, hvorfor det ikke har været et problem tidligere... :)
Hej
Jeg har ikke tidligere haft problemer med DR HD, men det har jeg så d.d.
Problemet er ikke vores tv, men udbyder af tv signal.