Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jesper L
Rasmus Larsen skrev:Hvordan er erfaringer med den nye software blandt folk herinde?
Hold dig helt fra den opdatering!! Jeg har ikke haft andet end problemer efter jeg opdaterede. I den mindre ende af skalaen, viser problemerne sig i ekstrem langsom opstart..hvis den da endelig starter op. Den kan nemlig godt finde på at gå direkte i stand-by mode igen. Derudover er program menuen blevet meget langsom og uoverskuelig. Og så til den HELT forfærdelige del af opdateringen...vi kan nu kun se tv i ca 3 timer. Der kommer en advarsel om at modtageren er overophedet. Tryk OK til den, og så går der ca. en halv time, hvor beskeden kommer igen. Uanset om man trykker OK eller ej, slukker modtageren simpelthen!!! !:( Det skete for os igen her til aften. Midt under en udsendelse, og var i gang med at optage på en anden kanal.

Boksen vi har, er en Sagem HD PVR 101-ST.

Før opdateringen, havde jeg en velfungerende boks. Den har kørt (næsten) upåklageligt siden aftalens indgåelse. Tror liiiige jeg skal ha fat på en Canal Digital medarbejder i morgen !:( !:( !:(
Af Jesper L
Ringede i dag til Canal Digital for at høre hvad problemet kunne skyldes. Fik at vide, at jeg skulle kontakte dem, når jeg var hjemme og sad ved modtageren. Der skulle nemlig ændres noget bagom systemet. Fair nok - kunne lige nå hjem inden kl. 21 hvor de lukker supporten. Ringer til dem igen her til aften, og får at vide Teknisk support er gået hjem for i dag!!?? WTF?? Måtte virkelig beherske mig for ikke at få en hjerneblødning overfor den uforskyldte tlf supporter - men helt ærligt...hvad tænker de på? Det er få dage efter de udsender en opdatering, og så går Teknisk Support tidligt.

Nå - men dyb indånding, ud og hive lidt nikotin at håbe på i morgen bliver en bedre dag :s
Af Sjacarlen
Den nye software har kørt fint her hos mig,men de sidste 2 dage har programguiden ikke virket,ellers virker alt andet glimrende,hurtigere menuer,maskinen tænder og slukker også hurtigere,og fjernbetjeningen reagere efter min mening bedre.Meen,uden epg (programguide)er det ikke meget bevendt . Måske vil det hjælp at nulstille fabriksinstillingerne,det vil jeg gøre senere idag,og vende tilbage med info

P.S Jeg har ikke prøvet at leje en film endnu (VOD) , men jeg har set nogle trailere,og det virker fint med en 5Mbit linie
Af Minii
Jeg har heldigvis ikke oplevet at min slukker, men tilgengæld har min det med ikke at tænde nogen gange. Boksen står gemt væk, og har trukket link øje ud, så ved ikke hvad der sker. Plejer altid at trykke 4 gange på fjernbetjeningen med vilje, og det samme når jeg skal slukke. Den gamle software var en krig om at lukke ned, men hvis man tappede sluk-knappen en del gange, så slukkede den hurtigere. Ved ikke om det er det samme på den nye.

Dog har underteksterne været for langsomme, på en af kanalerne, i forhold til billedet. EPG er utrolig dårlig lavet, når man kører op af, og den skal fange ny info. Hele listen forsvinder, da den opdaterer det HELE på én gang, istedet for at hente en fast programguide.

Fjernbetjeningen er heldigvis blevet hurtigere, og delay er ikke så stort, når man kører med Coax. Dog synes jeg ikke det er helt perfekt.

Har du andre bestilt nyt kort, til VOD?
Af Cyberlion
Min modtager kører elendigt efter den nye opdatering. Når den tændes går den først på Mute og slukker derefter igen. Menu skriften er blevet alt for småt. Den kan ikke køre billede og lyd når man er i epg guiden. Kan kun spole 3x hastighed på harddisken. Film der er optaget hakker i billede/lyd og skal tit pauses fordi lyden forsvinder helt. Jeg har da aldrig nogensinde oplevet at en så dårlig opdatering bliver sendt ud. Det er da en neddatering der vil noget! !:( Vedr. VOD, så er det jo næsten kun b-film eller gamle film, så det er da heller ikke noget værd. Flere af filmene kører jo på kanalerne alligevel.
Af RogueAgent
Jeg er helt på linie med Cyberlion...

Jeg har oplevet følgende issues med den nye software:

1) 2 ud af 3 gange når boxen tændes fra stand-by lukker den ned igen inden den er helt "oppe", og må tændes en gang til.

2) Optagelser hakker (ikke hele tiden, men måske 2-3 gange i timen - fryser 1 sekund og kører så videre), som om der er en buffer der ikke kan følge med

3) Tekst TV er blevet om muligt endnu langsommere end før, og så er TTV billedet ikke anbragt helt korrekt - der er en tynd stribe foroven og til venstre hvor man kan se TV udsendelsen bagved (2-3 pixels bred), det er voldsomt irriterende og uchekket.

Edit: Jeg fik lige en strøtanke og slog overscan fra - faktisk er det en ca. 1 ½ cm bred kant hele vejen rundt hvor man kan se programmet bagved. Det bliver det IKKE bedre af... !:(

4) Tekster på filmkanalerne, Discovery osv er ude af sync, ca. ½ sekund bagefter

5) Interfacet er generelt ok pænt i layout, men fonten er alt for lille. Jeg sidder med en 50" skærm og kan da godt læse det, men har lidt ondt af dem der sidder med f.eks. 32" for ikke at tale om 26" skærme.

6) Kanalskift eller sideindtastning i TTV er megalangsomt - ofte når man at trykke igen fordi man tror at boxen ikke har modtaget den forrige kommando, og så kommer man et helt forkert sted hen.

7) Jeg har et par gange oplevet at programmerne i EPG'en forsvinder når man navigerer rundt i dem - de kommer først igen hvis man går ud af EPG menuen og ind igen.

8 ) 14:9 zoom modet er forsvundet, eller rettere implementeret forkert: Det er der stadig i "oversigten" når man trykker på "TV" knappen, nu hedder den så "14:9 skaler" - men det den laver er 16:9 skalering/zoom, ikke 14:9. Det er ellers en funktion jeg har brugt meget på Discovery, NatGeo, BBC m.v. der sender mange programmer i 14:9 format. Men med den nye software bliver top og bund af billedet skåret af, fordi der zoomes for meget ind. Ommer!

Jeg har ikke prøvet VOD delen, da mit TV/satbox står ca 20 meter fra min router, og jeg har ikke lyst til at skulle trække et kabel gennem hele huset eller bruge 5-600 kr på en trådløs game-extender.
Af Sjacarlen
Efter længere tids brug af den nye software har jeg også oplevet stort set de samme problemer som andre har nævnt,ttv bruger jer dog ikke da det er ubrugeligt og altid har været det,håber snart der kommer en opdatering der løser de forskellige problemer.Hvis man registrerer sig som bruger på Canal Digitals hjemmeside,for man adgang til flere film,hvor mange af dem er gratis (inkluderet i abonnementet) Man kan så streame det til tv´et på en eller anden måde (har ikke lige fundet ud af hvordan).Jeg har bare koblet en bærbar direkte til mit tv :)