Jeg er helt på linie med Cyberlion...
Jeg har oplevet følgende issues med den nye software:
1) 2 ud af 3 gange når boxen tændes fra stand-by lukker den ned igen inden den er helt "oppe", og må tændes en gang til.
2) Optagelser hakker (ikke hele tiden, men måske 2-3 gange i timen - fryser 1 sekund og kører så videre), som om der er en buffer der ikke kan følge med
3) Tekst TV er blevet om muligt endnu langsommere end før, og så er TTV billedet ikke anbragt helt korrekt - der er en tynd stribe foroven og til venstre hvor man kan se TV udsendelsen bagved (2-3 pixels bred), det er voldsomt irriterende og uchekket.
Edit: Jeg fik lige en strøtanke og slog overscan fra - faktisk er det en ca. 1 ½ cm bred kant hele vejen rundt hvor man kan se programmet bagved. Det bliver det IKKE bedre af...
4) Tekster på filmkanalerne, Discovery osv er ude af sync, ca. ½ sekund bagefter
5) Interfacet er generelt ok pænt i layout, men fonten er alt for lille. Jeg sidder med en 50" skærm og kan da godt læse det, men har lidt ondt af dem der sidder med f.eks. 32" for ikke at tale om 26" skærme.
6) Kanalskift eller sideindtastning i TTV er megalangsomt - ofte når man at trykke igen fordi man tror at boxen ikke har modtaget den forrige kommando, og så kommer man et helt forkert sted hen.
7) Jeg har et par gange oplevet at programmerne i EPG'en forsvinder når man navigerer rundt i dem - de kommer først igen hvis man går ud af EPG menuen og ind igen.
8 ) 14:9 zoom modet er forsvundet, eller rettere implementeret forkert: Det er der stadig i "oversigten" når man trykker på "TV" knappen, nu hedder den så "14:9 skaler" - men det den laver er 16:9 skalering/zoom, ikke 14:9. Det er ellers en funktion jeg har brugt meget på Discovery, NatGeo, BBC m.v. der sender mange programmer i 14:9 format. Men med den nye software bliver top og bund af billedet skåret af, fordi der zoomes for meget ind. Ommer!
Jeg har ikke prøvet VOD delen, da mit TV/satbox står ca 20 meter fra min router, og jeg har ikke lyst til at skulle trække et kabel gennem hele huset eller bruge 5-600 kr på en trådløs game-extender.