Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Kære flatpanel.dk,

Jeg besluttede mig for en måneds tid siden - efter anbefalinger fra dette site :-) - at købe et panasonic g20 fjernsyn (tx-p42g20e). Det er et super fedt TV - jeg har bare et møgirriterende problem med det. Jeg kan ikke få et digitalt signal gennem det.

Jeg får TV fra stofa, og kan let finde de analoge kanaler. Jeg har hverken købt Zaptorboks eller CA-modul. Jeg får basiskanalerne - så jeg burde iflg. support ikke have brug for det.

Jeg har forsøgt følgende for at løse problemet:
- At tjekke at det analoge kabel sidder ordentligt i
- At gendanne fabrikationsindstillingerne (og vælge Sverige og Finland som Land"
- At ringe til stofas support, som sagde jeg bare skulle "rode med indstillingerne"
- At fin-tune DVB-C indstillingerne (frekvens: 346, Netværks-ID: 0, Symbolrate: 6900 KS) - jeg kunne dog ikke finde en indstilling for modulation (m.: 64 QAM)

Kan det være min tuner, som er defekt? Jeg har købt mit TV gennem komplett som demovare.

Håber I kan hjælpe.

Vh Torben
Af THM
jeg havde samme problem prøv at slå over på dvb-c tuneren og vælg fuld søgning, det virkede for mig da den ikke kunne finde nogen kanaler ved hurtigsøgning....
Af huba_99
Hej THM, tak for svar.

Jeg har desværre forsøgt dette op til flere gange :/ Det har ingen effekt.
Af hdmi
Prøv og en lav en fuld søgning på DVB-T....så kunne jeg godt forstille mig den dukker op :)
Af Diezel
Tja.. har lige fået mit G20 ind af døren og jeg har ingen DVB-C menu overhovedet.. og søger jeg under opstart (efter fabriksindstillinger) sker der intet. Når jeg så trykker menu på TVet er der en DVB-T menu men ingen andre.. Har lige printet listen ud fra udbyderen med hvilke kanaler jeg "burde" have.. intet findes..

Any ideas ??
Af huba_99
Prøv at lav en DVB-T søgning først. Hvis ikke den dukker op bagefter, så gendan fabriksindstillinger og vælg Sverige som land. Det kan måske hjælpe på dit problem.
Af Optikeren
Prøv at skifte antenne kablet ud med et nyt. Det virkede for mig da jeg fik mit PS50C7705, jeg kunne heller ikke finde andet end de analoge kanaler til at starte med.
Af huba_99
Hej optikeren,

Det vil jeg prøve :-) Mange tak for dit input - og fortsat god morgen.

Vh Torben
Af DavidHimself
Et for dårligt kabel kan være problemet.

Men på dvb-c kan det give problemer hvis netværk id'et ikke er opgiver af brugeren.

I kbh og omegn er det 150 eller 151, ellers kan det findes på leverandørens hjemmeside. :)
Brugeravatar
Af MigSelv
Diezel skrev:Tja.. har lige fået mit G20 ind af døren og jeg har ingen DVB-C menu overhovedet.. og søger jeg under opstart (efter fabriksindstillinger) sker der intet. Når jeg så trykker menu på TVet er der en DVB-T menu men ingen andre.. Har lige printet listen ud fra udbyderen med hvilke kanaler jeg "burde" have.. intet findes..

Any ideas ??
Hej
I antenne menu'en, skal du tilføje nyt antennesignal. Jeg mener dog, at ved første installation, spørges der til, hvilke antennetunere der skal åbnes for.
Af huba_99
Nu har jeg udskiftet antenne kablet - det virker lige lidt. :( Det var dog samme kabelbundt, det var taget fra - men det virker hjemme hos mine forældre (altså det kabel, de har klippet af bundet).

Jeg har også forsøgt med forskellige Netværks ID - plus det som Stofa skriver man skal bruge på deres hjemmeside (ID=0).

Er meget træt af situationen - ved slet ikke om det er TV'et eller udbyderen, den er gal med? Hvad gør man i sådan en situation? Jeg kan jo dårligt skælde hverken producent eller tv-udbyder ud - jeg ved jo ikke hvor problemet ligger :-)
Af steen_c
på de nye panasonic, skal du finde dvb-c med danmark som land og den vil søge kanaler hjem, prøv at ringe til panasonic support, eller forhandleren hvor du har købt den, den burde finde digtale kanaler på c - tuneren. og prøve at finde en netværks id fra stofa og om du kan søge dvb-c på derws netværk.

diezel håber du stadig har din 14 dages returret, at den ikke har en dvb-c menu i er bekymrende for dig.
Af ljo
Jeg havde samme problem. Løste det sådan:

Lav en rigtig reset (- på siden af tv + menu fjernbetjening)
Sluk og tænd for tv.
Vælg Danmark for Sprog og Finland til DVB-C.
Vælg en hvilken som helt region.
Lad tv søge igennem.
Den finder ingen DVB-C kanaler i første omgang.
Når den har søgt igennem, skal der laves en ny autosøgning.
Under Autosøgning skal frekvensen indtastes (i mit tilfælde 143), Symbolrate skal IKKE indtastes, lad den stå til automatisk.
Tast Nedværksid (i mit tilfælde 151)

Herefter fandt mit tv alle kanaler og ikke mindst epg-guiden virker igen.
Af honki8
ljo skrev:Jeg havde samme problem. Løste det sådan:

Lav en rigtig reset (- på siden af tv + menu fjernbetjening)
Sluk og tænd for tv.
Vælg Danmark for Sprog og Finland til DVB-C.
Vælg en hvilken som helt region.
Lad tv søge igennem.
Den finder ingen DVB-C kanaler i første omgang.
Når den har søgt igennem, skal der laves en ny autosøgning.
Under Autosøgning skal frekvensen indtastes (i mit tilfælde 143), Symbolrate skal IKKE indtastes, lad den stå til automatisk.
Tast Nedværksid (i mit tilfælde 151)

Herefter fandt mit tv alle kanaler og ikke mindst epg-guiden virker igen.
Tak for indlægget.
Jeg har et p37x10, og har tidligere valgt Sverige som land ved opsætning af DVB-C kanalerne. Men det ikke virkede i dag, da jeg måtte lave en nyopsætning, idet alle mine Yousee DVB-C kanaler forsvandt, efter jeg havde kørt en kanalopdatering. Prøvede så Danmark som land, og her kunne jeg finde alle DVB-C kanaler, men så virkede guiden ikke.
Men med ovennævnte metode kom guiden til at virke; dog havde jeg frekvensen stående på automatisk.
Jeg må sige, det er utroligt, at der skal sådanne krumspring til, før DVB-C virker på et Panasonic.