Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af clasix
Hej,
jeg er flyttet og kan ikke få kabel-tv på den nye adresse.

Vi vil gerne have lidt flere kanaler at vælge imellem og har kigget på:

TDC TV (Home Trio)
Boxer TV (MIX pakken)

Begge koster ~ 179,- måned plus halvårlig kortafgift). Jeg har medarbejderbredbånd fra arbejde, så derfor de 179,- for at opgradere til Trio.

Jeg har et nyt 40" Sony EX500 100hx tv.

1:
Hvilke af de to løsninger vil give det bedste billede, og kan de anbefales på et 40" tv? (kan læse at TDC TV har langt lavere bitrate end fx. canal digital osv.)

2:
Hvordan er de to løsninger sammenlignet med den billedkvalitet jeg kan få på de 9 frie kanaler via min stueantenne (de ser umiddelbart rigtig fine ud)

3:
andre ting der taler for at vælge den ene løsning frem for den anden?

Mvh
Mads
Brugeravatar
Af MigSelv
Hej
Vær opmærksom på, at TDC Trio ikke tilbyder en eneste HD kanal. Du vil som udgangspunkt, med egen DK antenne, modtage DR HD. Jeg ved ikke, om/hvilke HD kanaler boxer kan tilbyde.
Til gengæld kan jeg varmt anbefale Canal Digital via parabol, denne udbyder kører med 3-14 HD kanaler, alt efter pakkevalg.
Af clasix
hej,
som udgangspunkt er det ikke afgørende hvor mange kanaler der udbydes i HD.

Det vigtigste er hvorvidt de udbyder i en kvalitet der som minimum er tilsvarende det jeg får via min tagantenne og de 9 free-to-air (fx. DR1 osv.).

Er der nogen der har nogen af produkterne der kan komme med en sammenligning?

Mvh
Mads
Brugeravatar
Af MigSelv
Hej
Jeg har set tdc trio i funktion, og det er ikke imponerende. De kanaler man selv hiver ned, med en dvb-t antenne står bedre.
Af clasix
Hej MigSelv,
ok, det er også det jeg kan fornemme på diverse indlæg.

Hvad med Boxer - jeg har lige snakket med deres kundeservice der meddelte at deres signal var tilsvarende det fra de 9 gratis kanaler....men han er jo langt fra objektiv, så hvis der er nogen der har 1.håndserfaringer er jeg meget interesseret i at høre dem,

mvh
Mads