Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa håber i kan hjælpe.. jeg har ringet til LG, jeg har ringet til antenneforeningen, og jeg har ringet til ejendomskontoret ingen kan hjælpe.. Tv'et det drejer sig om er LG50pk550n. I boligselskabet er der fællesantenne, og jeg kan finde alle kanaler via søgning på "antenne" og ikke noget på kabel. men mit problem er at jeg finder dr, dr2, tv2 alle de mpeg2 baseret kanaler og, tv'et har mpeg 4 dvb t/c og skal kunne det hele ifl. LG. DR Hd og de andre kommer frem hvis jeg søger med alm stueantenne, men så er det på uhf båndet, den finder bare ikke noget på VHF båndet, med antenne stikket fra væggen... Hjælp, har prøvet alt håber der er nogen der kan finde ud af dette, spørg endelig mere ind til dette hvis forklaringen ikke er god nok, men tror jeg har prøvet alt!!
Brugeravatar
Af MigSelv
Hej
Og din antenneforening har DR HD i deres kanalpakke?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Har du prøvet at ændre landet for tuneren til sverige? Det hjalp på nogle af 2009 modellerne.

Du behøver ikke at ændre selve sproget i skærmens menuer. Kun for tuneren.
Af Xenoh
Jeg har både prøvet at ændre til sverige og min antenneforening har også dr hd. Min ven købte et tv samtidig med mig, dog bare et samsung, samme specifikationer dog fandt hans tv bare alle kanaler med det samme:-( jeg har prøvet at søge manuelt, og ved at dr hd ligger vhf båndet ved 8 mhz og mux 2... men jeg kan ikke vælge alt det med LG, aner ikke hvad jeg så skal gøre for at få det frem, men håber at der er nogle her der kan:-)
Af Lindholm78
Hvilken antenneforening er det?
sender de flere kaneler digitalt.
Har det et digitalt spejl vil du have mulighed for at indtaste
netværks nr.
Frekvens
Symbolrate
Modulation

Manuelt
Af Xenoh
Antenneforeningen ved jeg ikke med sikkerhed, ved bare at det firma der står for antennen er noget der hedder chabert antenne og hvidevareservice, og så er der canal digital indblandet... Altså jeg tror kun at de digital kanaler der er, bare er standard. DR, TV2, DR2, =MPEG2 DR K, RAMASJANG OG DR HD = MPEG4, og det er så dem jeg ikke kan finde (altså de mpeg4 baserede).. når jeg snakker med ham antenne manden siger han, at det er det digitale spejl jeg finder, men hvad fa.... betyder det???? og hvordan gør man det du siger med manuel frekv. indstilling?? den eneste måde jeg ved på det tv, er at søge på kabel menuen, men der finder den absolut ingen kanaler, det er kun på antennesøgningen??? Det jeg syntes der stinker er at dr k ramasjang og HD, finder man kun med en mpeg4 tuner, eller 8 mHZ eller sådan noget (hvad jeg har læst div. steder) og det kan tv'et bare ikke finde selvom, at det skulle have mpeg4 tuner osv.:-(
Af Phasio
Prøv at sætte den til Finland, det hjalp på mit 42pj350
Af Xenoh
Finland det vil jeg prøve.. hold kæft hvor bliver jeg glad hvis det virker:-) skriver om det har virket, men jeg vil sige at LG selv siger at det der med at stille om på lande skulle tv'et være lavet i mod, så det ikk skal gøres sådan mere!!! Men prøver... kom endelig med flere bud:-)
Af Lindholm78
når du instiller dit fjernsyn skal du .

1.Vælg OPSÆTNING.
2.Vælg Auto-indstilling.
3. Vælg Kabel.
4.Vælg Andre udbydere. (her inden har du mulighed for at vælge Yousee, stofa eller Canal digital. (prøv med Canal Digital)
5. Vælg Hurtig eller Fuld.
Af Lindholm78
Indstilling af Digitalt ukrypteret signal på tv med DVB-C tuner
Canal Digital yder ikke support på tv med indbygget DVB-C tuner, men henviser til brugsvejledning eller radio/tv-forhandler.

Nogle tv har brug for oplysninger om frekvens, symbolrate og netværks-ID. Disse er som følger:
Frekvens: 386 Mhz
Symbolrate: 6952
Netværks-ID: 70 (På enkelte tv-modeller skal ID skrives som 107)
Af Xenoh
Men jeg finder ingen kanaler på kabelsøgning, kun på antenne søgning. uanset om jeg på kabel søger standard, fuld eller bruger søgning. og det der med frekv. symbolrate og netv. id kan da kun gøres via kabel søgning ikk????? og der er som sagt ingen kanaler at finde
Af Xenoh
Finland virkede heller ikk:-(
Hej Lindholm, desværre blev jeg ikke meget klogere ved at læse det på side 19:-( Enten er jeg ikke teknisk nok hvad det angår eller ved jeg sq ikke.. Men ville mene at jeg også har prøvet det som der står.. ydermere har jeg prøvet at køre fuld søgning på kabelsøgningen, det tager 9 dage og finder stadig ikke kanaler.. I boligselskabet køres der med fællesantenne, og den finder kun kanaler via antenne søgning.. Der finder den dr1, dr2, tv2 og tv3 og alle de andre kanaler som discovery og div andre, men magler dog stadig den DR HD og de andre som tidligere nævnt.. Min svoger købte tv samme dag som mig, dog et samsung.. Da han søgte på det der hedder luft på det tv, fandt den straks alle kanaler:-(
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Sidder din svoger på samme antenneanlæg som du? Er du 100% sikker på at antenneforeningen rent faktisk har de kanaler du søger efter?