Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej i FlatpanelsDK forum

Først vil jeg lige sige tak til de mange indlæg som har lært mig en bunke nu da vi står over for at skal have YouSee i stedet for parabol.

Jeg har fundet de tekniske data på vores fjernsyn et Sony Bravia KDL-40W4500, der står "gudskelov" at der både er DVB-T og DVB-C tuner, men med hensyn til MPEG-2 og MPEG-4 hopper min kæde af ;;) , for ordret står i de tekniske data:

MPEG-2 MP@ML/HL, H.264/MPEG-4 AVC [email protected], [email protected]

Vil det sige at jeg ingen problemer burde få om 2 år ?

På forhånd tak for jeres svar

Med venlig hilsen
JEK
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Dit TV skulle være i stand til at køre med MPEG4 på både DVB-T og DVB-C. Det er dog kun DVB-T som er omfattet af omlægningerne om 2 år.
Af JEK
Tak yakken, så har vi da i det mindste ET TV der ikke skal indkøbes extra udstyr til ;)
Af dkscan
KDL-40W4500 fungerer perfekt med YouSee både til SD (MPEG2) og HD (MPEG4).
Af JEK
Tak dkscan

Det var LIGE det jeg havde behov for at høre :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
JEK skrev:Tak yakken, så har vi da i det mindste ET TV der ikke skal indkøbes extra udstyr til ;)
Husk at modtagelse af ekstra-kanalerne hos Yousee (dvs. tilkøbskanaler som eks. HD-pakken, de ekstra HD-kanaler i Fuldpakken mv.) kræver et CA-modul og et dekoderkort fra Yousee. Førstnævnte vil koste dig ca. 300 kr.
Af JEK
SAY WHAT..... måske jeg alligevel skal beholde min parabol.

Vi har bestilt YouSee fuldpakke og på deres hjemmeside står, bonus 6 HD kanaler, MEN.......

SÅ fik jeg NÆRLÆST YouSee's hjemmeside, det er da utroligt som man bliver taget med bukserne nede om knæhaserne.

Så JA jeg skal ud og købe til, for jeg kan se at AnimalPlanet, Discovery og National Geographic IKKE følger med i fuldpakken som HD, grrrrrrrrrrr !:(
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, disse HD-kanaler koster vist ca. 80 kr./måned oveni hatten, ud over udgiften til programkortet (30 kr./måned) og engangsudgiften til kortlæseren på 300 kr.

I fuldpakken får du visse HD-kanaler med, såsom TV3+ HD, DR HD (dooh), TV2 Film HD og Kanal 5 HD. Af disse så sender TV3+ HD ikke ret meget HD indhold, så reelt får du én kanal mindre.
Af JEK
:o jeg bliver nød til at se positivt på det alligevel, jeg betaler i dag kr. 444,- pr. mdr. hos Canal Digital, en lille merudgift på kr. 63,- pr. mdr. hos YouSee med de ekstra HD kanaler jeg gerne vil have, til gengæld kan jeg hos YouSee få en hurtigere internetforbindelse for færre penge end min nuværende udbyder + vi kan få fjernet antenne og parabol fra taget.

Men noget af en jungle at finde rundt i, ville være faret HELT vild uden flatpanels.dk :)